Догори
Дати відгук

Зловживання кавою збільшує ризик інсульту на 37% - вчені

Кавоманам краще обмежувати кількість спожитої кави на день трьома філіжанками.

2 хв на прочитання08 Жовтня 2024, 10:34
ФОТО: ілюстративне ФОТО: ілюстративне
Поділитись:

Навколо кави не вщухають суперечки протягом десятиліть. Регулярно з'являються нові дослідження, під час яких вчені знаходять то корисні, то небезпечні властивості цього напою. Стимулює ЦНС, але викликає безсоння. Підвищує фізичну витривалість, але стимулює тривожність. Знижує ризик Альцгеймера, але збільшує артеріальний тиск. Тим не менш, цей напій люблять мільйони людей по всьому світу.

Цього разу вчені вирішили з'ясувати, як впливає регулярне вживання кави на ризик виникнення інсульту. У міжнародному дослідженні взяли участь близько 25 тисяч людей із 32 країн. Приблизно половина респондентів пережили інсульт за останні кілька днів. Середній вік учасників дослідження – 61 рік, більшість із них – чоловіки. Його результати показали, що вживання більш ніж чотирьох чашок кави на день збільшує ризик інсульту майже на 40%. При цьому вживання такої кількості чаю скоротило ризик майже на одну п'яту, йдеться в результатах проекту INTERSTROKE.

Вчені вважають, що ризик підвищення інсульту пов'язаний з тим, що любителі кави мають багато інших проблем із серцем, наприклад, високий кров'яний тиск. Ця патологія збільшує ризик інсульту.

Приблизно кожен п'ятий учасник не пив жодного з напоїв, тоді як майже половина вживала лише чай. Близько 15% пили лише каву, а кожна п'ята – і те, й інше. Фахівці з'ясували, що споживання чотирьох або більше чашок кави на день підвищує ризик інсульту на 37%, а вживання такої кількості чаю знижує цей ризик на 19%. Найбільшу ефективність показав чорний чай – 29%, а зелений – знижує ризик інсульту на 27%.

Що потрібно знати кавоманам? Необхідно обмежувати кількість напою. Лікарі радять не пити більше трьох чашок на день, а якщо є протипоказання чи проблеми із серцем – порадитися з лікарем. Зайве вживання кави може призвести до підвищеного кров'яного тиску та тахікардії. Протягом тривалого часу ці симптоми можуть завдати шкоди судинам у мозку, збільшуючи ризик утворення тромбів в організмі та інсульту. Помірне вживання кави може приносити користь, але важливо враховувати індивідуальні особливості організму і не перевищувати рекомендовані дози кофеїну, вважають науковці.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитання6 годин тому
На залізничній станції «Ніжин» сталася трагічна подія, яка забрала життя 40-річного чоловіка.
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитання8 годин тому
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитання12 годин тому
Фото: AP
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитанняВчора
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитанняВчора
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитанняВчора
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитанняВчора
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання11 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій для рослин і ґрунту
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитаннягодина тому
АЕС "Черновода". Фото: Nuclearelectrica
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитання3 години тому
Фото ілюстративне
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитання4 години тому
Один з кар'єрів ОГХК (Об’єднана гірничо-хімічна компанія). Фото: ubiz.ua
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитання5 годин тому
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитання7 годин тому
Екологи виявили рідкісного та корисного жука у столичному Голосіївському парку
1 хв на прочитання9 годин тому
Українські заводи переробили дев'ять мільйонів тонн соняшнику за сезон
1 хв на прочитання10 годин тому
Екологи виявили масову загибель риби на Хаджибейському лимані
1 хв на прочитання11 годин тому