Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Здоров'я
  • Безпечність гарячих напоїв «to go»: що потрібно знати про одноразові стаканчики та ваші права

Безпечність гарячих напоїв «to go»: що потрібно знати про одноразові стаканчики та ваші права

Кава чи чай «із собою» стали частиною щоденного ритуалу мільйонів українців. Проте навіть одноразовий стаканчик є частиною харчового ланцюга, і від його якості та правильного використання залежить безпечність напою для здоров’я

2 хв на прочитання2 години тому
Безпечність гарячих напоїв «to go»: як обрати безпечний стаканчик і не нашкодити здоров’ю Безпечність гарячих напоїв «to go»: як обрати безпечний стаканчик і не нашкодити здоров’ю
Поділитись:

Кава, чай або какао «to go» — звичний атрибут сучасного життя. Проте фахівці наголошують: навіть одноразовий стаканчик для гарячого напою є елементом харчового продукту, тому до нього висуваються ті ж вимоги безпечності, що й до харчових матеріалів. Розповіла держпродспоживслужба.

Законодавство України встановлює низку правил, яких мають дотримуватися оператори ринку, аби споживач отримував безпечний продукт.

Заклади громадського харчування — кафе, кав’ярні, торгові точки — зобов’язані дотримуватися гігієнічних норм на всіх етапах приготування та реалізації напоїв.

Посуд і матеріали, що контактують із харчовими продуктами, повинні бути сертифікованими, безпечними для здоров’я та мати маркування «чашка і виделка», яке підтверджує їхню придатність для гарячих рідин.

Крім того, споживач повинен мати можливість отримати достовірну інформацію про використані матеріали.

Кожен покупець має право на достовірну та повну інформацію про продукцію.

У кав’ярнях і торгових точках повинна бути розміщена відкрита інформація про:

  • найменування і адресу підприємства,
  • режим роботи,
  • перелік і ціни напоїв.

Це гарантує прозорість діяльності закладу та безпечність для споживача.

Відповідно до Наказу Мінекономіки №185 від 11 липня 2003 року, продаж напоїв на розлив дозволений лише у чистий посуд — як одноразовий, так і власний, якщо він придатний для використання.

Заклад має право відмовити у відпуску напою, якщо принесений кухоль або термочашка є брудними чи пошкодженими.

Інформація про продукт і матеріали має бути доступною, зрозумілою та помітною (стаття 4).

Якщо посуд не призначений для гарячих рідин, про це має бути чітко вказано — наприклад, позначкою «не для гарячих напоїв».

Продаж гарячих напоїв «з собою» — це не лише питання комфорту, а й відповідальність за безпечність харчового продукту.

Заклади мають дотримуватися гігієнічних вимог і надавати повну інформацію споживачеві, а покупці — знати свої права та обирати безпечні варіанти.

Безпечний посуд і чистота — запорука того, що ваша кава буде не лише ароматною, а й безпечною.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.