Догори
Дати відгук

Кава замість антидепресантів: що радять науковці

Любителі цього напою мають і значно нижчі ризики розвитку хвороби Паркінсона.

2 хв на прочитання20 Вересня 2024, 22:40
Зображення створено ШІ Зображення створено ШІ
Поділитись:

Кава набагато корисніша для здоров’я, ніж заведено вважати, розповідає лікар Олександра Литкіна.

Кофеїн — природна сполука, яка міститься в насінні, плодах, горіхах і листі близько 60 видів рослин. Ми відчуваємо збудження від напою через вплив кофеїну на мозок. Усього за 45 хвилин ця речовина всмоктується в кровоносну систему, долає гематоенцефалічний бар'єр (розділяє кровоносну та центральну нервову системи) і, потрапляючи в мозок, блокує рецептори аденозину — нейромедіатора, що викликає сонливість.

Дослідження підтверджують, що кофеїн збільшує швидкість реакції на зовнішні події — звідси підвищена пильність і концентрація. Позитивний ефект помітний і на фізіологічному рівні: люди показують найкращі результати у високоінтенсивних спринтерських забігах і тестах на м'язову силу та витривалість. Кава ще й підтримує здоров'я серця, хоча довгий час вважалося, що кофеїн має зворотний ефект. У 2022 році було опубліковано дослідження, проведене під керівництвом Пітера Кістлера, кардіолога з австралійського Інституту серця та діабету імені Бейкера. Після десятирічного спостереження за пацієнтами науковці виявили, що люди, які пили дві-три чашки кави на день, мали нижчий ризик розвитку ішемічної хвороби серця, серцевої недостатності, аритмії, а також смерті від усіх причин. У тих, хто пив каву без кофеїну, спостерігався той самий позитивний ефект (за винятком зниженого ризику розвитку аритмії).

Найцікавіше, що після вживання кави люди ще й почуваються щасливішими. Науковці навіть мають припущення, що кофеїн може позитивно впливати на настрій навіть у довгостроковій перспективі. Є дослідження, результати яких показують, що люди, які випивають три-чотири чашки кави на день, рідше страждають від депресії та суїцидальних думок. При цьому кава без кофеїну не має такого ефекту. Отже, кофеїн — потужний антидепресант.

Дослідження науковців із Гарвардського університету також показали, що любителі кави мають і значно нижчі ризики розвитку хвороби Паркінсона. На думку фахівців, це може бути пов'язане з тим, що кофеїн підвищує рівень нейромедіатора дофаміну у мозку. Саме нестача дофаміну часто пов'язують із розвитком хвороби Паркінсона, оскільки він відіграє важливу роль у роботі рухової системи та м'язів. Також рівень дофаміну значно знижений у людей із депресією.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Кабмін ліквідував Держлікслужбу: створено Українське фармацевтичне агентство
Кабмін ліквідував Держлікслужбу та створив єдиний мегарегулятор
3 хв на прочитання37 хвилин тому
Кров для життя: як донорство допомагає рятувати військових і цивільних
7 хв на прочитання4 години тому
Міжнародний день поширення інформації про альбінізм: факти та захист прав
Генетичні основи альбінізму: медичні факти, дефіцит меланіну та супутні виклики для здоров'я
3 хв на прочитання8 годин тому
Всесвітній день оздоровлення: принципи здорового способу життя
Ключові принципи концепції «Global Wellness Day» у повсякденному житті
3 хв на прочитання9 годин тому
Підступність ботулотоксину: небезпечну отруту неможливо виявити за смаком чи зовнішнім виглядом
3 хв на прочитанняВчора
Іван Зінов’єв виборов золото на ювілейному чемпіонаті світу з шахів
2 хв на прочитанняВчора
Хронічна втома, тривога й набір ваги — коли проблема не в режимі, а в гормонах
3 хв на прочитанняВчора
Уряд спростив вимоги до оплати реабілітаційних послуг за Програмою медичних гарантій
1 хв на прочитання11 Червня 2026
Більше з GreenPost
Справа № 378/283/25: ВС роз'яснив правила відмови від пролонгації оренди землі
Автоматичне поновлення оренди землі не можна скасувати звичайними листами — рішення Верховного Суду
3 хв на прочитаннягодина тому
У «Тузлівських лиманах» на берег викидає червонокнижних осетрових. Фото: Іван Русєв / Facebook
У нацпарку «Тузлівські лимани» зафіксували загибель рідкісних реліктових риб
3 хв на прочитання3 години тому
Фото: Кабінет Міністрів України
Посилення кримінальної відповідальності за екозлочини: деталі урядового законопроєкту
2 хв на прочитання4 години тому
День міста Севастополя: історія, символи та український статус
Українська перлина Причорномор'я: історичний контекст та значення Дня міста Севастополя
2 хв на прочитання6 годин тому
Президент України підписав закон про зміни до Європейської хартії
2 хв на прочитанняВчора
Матір на Закарпатті засуджено до 8 років ув’язнення за торгівлю власними дітьми
2 хв на прочитанняВчора
П'ять українських сіл номіновано на світову премію ООН The Best Tourism Villages 2026
3 хв на прочитанняВчора
Екоінспектори зафіксували масштабне розорювання прибережної смуги на Волині
2 хв на прочитанняВчора