Догори
Дати відгук

Що їдять довгожителі: дієта довголіття

Знижує кров'яний тиск та рівень онкомаркерів, зменшує кількість жирових відкладень і вирівнює рівень цукру в крові.

2 хв на прочитання19 Липня 2024, 17:46
Зображення згенероване ШІ Зображення згенероване ШІ
Поділитись:

Згідно з результатами досліджень, генетика лише з 25 % визначає те, скільки ми проживемо. Однак інші 75% складаються з нашого способу життя — довкілля, фізичних вправ, раціону, соціальних зв'язків і ставлення до світу. Лікар Олександра Литкіна розповіла про спеціальну дієту довголіття, розроблену професором геронтології та керівником Інституту довголіття Американського університету Вальтером Лонго.

У ході клінічних випробувань науковець виявив, що його дієта знижує кров'яний тиск та рівень онкомаркерів, зменшує кількість жирових відкладень та вирівнює рівень цукру в крові. Ось її основні принципи:

1) Основа раціону — вегетаріанська їжа та риба (кілька разів на тиждень).

2) Слід обмежити цукри та жири тваринного походження. Вони активують гени, які пришвидшують процеси старіння. Замість тварин слід віддавати перевагу ненасиченим жирам, на які багаті лосось, волоські горіхи, фундук і мигдаль.

3) Вуглеводи варто отримувати не з рафінованих продуктів (паста з борошна вищого ґатунку, білий рис, білий хліб), а з цільнозернових (гречка, булгур, полба, вівсянка).

4) Слід уникати молочних продуктів. Якщо для вас це важлива частина раціону, краще перейти з коров'ячого молока на козяче — воно краще засвоюється, багате на мінерали і має протизапальні властивості.

5) Краще готувати їжу на пару чи грилі.

6) Людям віком до 65 років варто обмежити споживання білка до 0,8 г на кг маси тіла. Літні люди можуть їсти трохи більше і навіть включати до раціону тваринний білок, оскільки їм потрібно зберігати м'язову масу.

7) Загальна кількість допустимих калорій на день коливається від 800 до 1100, 60 % з яких припадає на жири, 30 % — на вуглеводи та 10 % — на білки.

Згідно з дієтою довгожителів, їжу потрібно приймати двічі на день з інтервалом 10-12 годин і легким перекушуванням у проміжку. Професор рекомендує згадати, що наші предки їли один раз у світлий час доби та інший раз — у темний. Він це вважає за правильне. Останній прийом їжі повинен бути не пізніше ніж за 3-4 години до сну. Під час своїх досліджень Вальтер Лонго виявив зв'язок між довгою тривалістю життя та помірністю від їжі ввечері.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото ілюстративне
Хлороформ та жорсткість: у кількох містах Вінниччини питна вода не пройшла перевірку
1 хв на прочитання2 години тому
Фото: з відкритих джерел
Суд визнав урізану індексацію пенсій незаконною
2 хв на прочитання11 годин тому
Фото: Freepik wahyu_t
Баланс користі та тонізації: як холодний екстракт зберігає антиоксидантні властивості чайного листа
2 хв на прочитання15 годин тому
Скандал з НМТ на Одещині: діти провели 13 годин в укритті
Без води та їжі протягом 13 годин: виснажені діти та питання із додатковою сесією НМТ на Одещині
3 хв на прочитанняВчора
МедЛайф: еталон сучасної медицини та преміальної стоматології
3 хв на прочитанняВчора
[M]₂O — успішний кейс сучасного українського бренду нового покоління
2 хв на прочитанняВчора
Епідемічна ситуація на Черкащині: за тиждень в області зафіксували майже 30 випадків кишкових інфекцій
1 хв на прочитання08 Червня 2026
Новий препарат може допомогти зберегти м’язи під час схуднення
2 хв на прочитання08 Червня 2026
Більше з GreenPost
Фото ілюстративне
На Черкащині судитимуть керівництво мережі АЗС за нелегальний продаж пального
1 хв на прочитаннягодина тому
Фото ілюстративне: Kenny Goossen _ Unsplash
«Привид лісу» під загрозою: в Україні залишилося близько 500 особин євразійської рисі
2 хв на прочитання4 години тому
Катаріна Матернова. Фото: Укрінформ
Адаптація екологічних директив - один з ключових викликів на шляху до ЄС
3 хв на прочитання4 години тому
Фото з відкритих джерел
Як опція автовикупу та спецрезерви допомагають придбати дефіцитні квитки - УЗ
2 хв на прочитання5 годин тому
Пенсійний фонд спростував чутки про анулювання страхового стажу після десятого червня
2 хв на прочитання6 годин тому
Як травневі пилові бурі та квітневі заморозки вплинули на стан посівів буряку і що тепер буде з цукром
2 хв на прочитання7 годин тому
10 червня світ відзначає День чаю з льодом - три цікаві рецепти
2 хв на прочитання10 годин тому
Енергонезалежність малого бізнесу: за урядовою програмою ФОПи отримали майже 439 млн грн
2 хв на прочитання13 годин тому