Догори
Дати відгук

Науковці розповіли про безпечний та дешевий спосіб запобігти тяжкій формі COVID-19

Бажано захистити свій організм від дефіциту вітаміну D, особливо восени та взимку.

2 хв на прочитання28 Вересня 2021, 17:29
Поділитись:

Асоціація дієтологів України розповіла про нове дослідження Дублінського коледжу Трініті та Единбурзького університету про зв’язок між вітаміном D та COVID-19. Було продемонстровано, що ультрафіолетове сонячне бета-випромінювання (УБВ), яке визначає продукцію вітаміну D у шкірі, залежно від місця проживання особи за кілька тижнів до зараження COVID-19 мало високі протекторні властивості від важкої форми захворювання та смерті. Результати дослідження були опубліковані у журналі «Scientific Reports».

Дефіцит вітаміну D з підвищеною вразливістю до вірусних та бактеріальних респіраторних інфекцій було доведено й раніше.

Однак декілька попередніх досліджень безуспішно намагалися за допомогою генетичних даних проаналізувати, чи можуть вітамін D та коронавірусна інфекція COVID-19 мати причинно-наслідковий зв’язок. Тепер же дослідники вперше врахували генетично-обумовлені й УБВ-зумовлені рівні вітаміну D. Майже півмільйона людей у Великій Британії взяли участь у дослідженні, навколишнє УФ-випромінювання до зараження коронавірусною COVID-19 оцінювалося індивідуально для кожного учасника. Порівнюючи дві змінні, дослідники виявили, що кореляція з виміряною концентрацією циркулюючого вітаміну D була втричі сильнішою із УБВ-зумовленим рівнем вітаміну D порівняно з генетично-обумовленим.

Дослідники виявили, що навколишнє УФ-випромінювання в місці проживання особи, що передувало зараженню COVID-19, мало обернений потужний зв’язок із госпіталізацією та смертю. Це говорить про те, що вітамін D може захистити від важкої форми коронавірусної інфекції COVID-19 та смерті. Проте через відносно слабкий зв’язок між генетично-зумовленим рівнем вітаміну D, який використовувався для аналізу, цілком можливо, що кількість випадків у поточному дослідженні була замалою для переконливого визначення причинно-наслідкового ефекту, але майбутні масштабні дослідження можуть дати відповідь на це питання.

Професор Ліна Згага, доцент кафедри епідеміології Медичного факультету Трініті-коледжу та старший науковий співробітник дослідження зазначила, що проведення належним чином розробленого рандомізованого контрольованого дослідження дієтичних добавок із вітаміном D на перебіг COVID-19 буде мати вирішальне значення. До цього часу, враховуючи, що такі добавки вітаміну D є безпечними та дешевими, безумовно, бажано захистити свій організм від дефіциту вітаміну D, особливо восени та взимку.

Також ми розповідали, що Національний інститут охорони здоров’я США рекомендує вітамін C, D3 і цинк для профілактики та лікування COVID-19.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
НМТ на Одещині тривав до 13 годин
НМТ завдовжки у 13 годин: на Одещині випускники складали іспит в екстремальних умовах через тривоги
2 хв на прочитанняВчора
Фото ілюстративне
Хлороформ та жорсткість: у кількох містах Вінниччини питна вода не пройшла перевірку
1 хв на прочитанняВчора
Фото: з відкритих джерел
Суд визнав урізану індексацію пенсій незаконною
2 хв на прочитанняВчора
Фото: Freepik wahyu_t
Баланс користі та тонізації: як холодний екстракт зберігає антиоксидантні властивості чайного листа
2 хв на прочитанняВчора
Без води та їжі протягом 13 годин: виснажені діти та питання із додатковою сесією НМТ на Одещині
3 хв на прочитання09 Червня 2026
МедЛайф: еталон сучасної медицини та преміальної стоматології
3 хв на прочитання09 Червня 2026
[M]₂O — успішний кейс сучасного українського бренду нового покоління
2 хв на прочитання09 Червня 2026
Епідемічна ситуація на Черкащині: за тиждень в області зафіксували майже 30 випадків кишкових інфекцій
1 хв на прочитання08 Червня 2026
Більше з GreenPost
Фото ілюстративне
На Черкащині судитимуть керівництво мережі АЗС за нелегальний продаж пального
1 хв на прочитанняВчора
Фото ілюстративне: Kenny Goossen _ Unsplash
«Привид лісу» під загрозою: в Україні залишилося близько 500 особин євразійської рисі
2 хв на прочитанняВчора
Катаріна Матернова. Фото: Укрінформ
Адаптація екологічних директив - один з ключових викликів на шляху до ЄС
3 хв на прочитанняВчора
Фото з відкритих джерел
Як опція автовикупу та спецрезерви допомагають придбати дефіцитні квитки - УЗ
2 хв на прочитанняВчора
Пенсійний фонд спростував чутки про анулювання страхового стажу після десятого червня
2 хв на прочитанняВчора
Як травневі пилові бурі та квітневі заморозки вплинули на стан посівів буряку і що тепер буде з цукром
2 хв на прочитанняВчора
10 червня світ відзначає День чаю з льодом - три цікаві рецепти
2 хв на прочитанняВчора
Енергонезалежність малого бізнесу: за урядовою програмою ФОПи отримали майже 439 млн грн
2 хв на прочитанняВчора