Корова, що пройшла генетичну модифікацію, виробила молоко з людським інсуліном

На цукровий діабет вже хворіє принаймні 540 мільйонів людей у всьому світі

2 хв на прочитання14 Березня 2024, 18:34
Корова, що пройшла генетичну модифікацію, виробила молоко з людським інсуліном.
Фото ілюстративне Корова, що пройшла генетичну модифікацію, виробила молоко з людським інсуліном. Фото ілюстративне

Зі зростанням у світі кількості людей із діабетом зростає і попит на інсулін для пацієнтів, покрити який можуть генетично змінені корови, що виробляють молоко з інсуліном, показали науковці. Для цього ембріонам корів ввели у клітини ген, що відповідає за вироблення людського варіанту сполуки.

Поки що така корова існує лише в одному екземплярі, але вчені сподіваються, що у майбутньому їх стане більше і вони допоможуть спростити вироблення інсуліну. Дослідження опублікували у Biotechnology Journal.

На цукровий діабет вже хворіє принаймні 540 мільйонів людей у всьому світі, а до 2050 року ця кількість більш ніж подвоїться. Велика частина з цих пацієнтів потребує введення доз інсуліну зовні. Зараз його дістають головно завдяки генетично модифікованим бактеріям, у геном яких ввели ген людського інсуліну.

Науковці побачили потенціал збільшити виробництво інсуліну за допомогою корів. Молочні залози ссавців є чудовим природним засобом для ефективного вироблення білка, яким є й інсулін, тож саме цим вони спробували скористатися.

Дослідники ввели ген людського попередника інсуліну, проінсуліну, у геном 10 ембріонів молочних корів, внесених відтак у матку самок для виношування. У результаті народилася всього одна корова, однак тести показали, що в ній успішно збереглася людська ДНК. Тварина не одразу почала давати людський інсулін, оскільки модифікації робили таким чином, щоб ген працював лише у клітинах молочних залоз. Цим вони убезпечили тварину від циркуляції у її крові людського білка, та збільшили його концентрацію у цільових тканинах.

Коли модифікована корова стала статево зрілою, науковці простимулювали у неї вироблення молока, ввівши їй гормони лактації. Через неприродну лактацію молока вона виробила менше, ніж могла б, але у ньому виявили інсулін.

Більше новин читайте на GreenPost.

Більше з розділу Здоров'я