Догори
Дати відгук

Знай свої права - права споживача при обслуговуванні на АЗС

Вони такі ж, як і у відвідувачів магазинів.

2 хв на прочитання30 Вересня 2024, 14:37
Які права має споживач при купівлі автомобільного палива на автозаправній станції
Pixabay Які права має споживач при купівлі автомобільного палива на автозаправній станції Pixabay
Поділитись:

Які права має споживач при купівлі автомобільного палива на автозаправній станції? Такі ж, як і відвідувачі магазинів.

Чим регламентується робота АЗС? Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами встановлено порядок роздрібної торгівлі пальним, оливами, мастилами, вимоги стосовно дотримання прав споживачів щодо належної якості нафтопродуктів, безпеки для життя та здоров’я споживачів і рівня торговельного обслуговування визначений.

Держпродспоживслужба звертає увагу споживачів:

  • суб’єкт господарювання, що здійснює торгівлю нафтопродуктами, зобов’язаний надати споживачеві необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про нафтопродукти, а також на вимогу споживача – копію документа про якість (паспорт якості) пального та копію декларації про відповідність;
  • оператор АЗС при розрахунку за придбані нафтопродукти зобов’язаний видати розрахунковий документ, який підтверджує факт купівлі товару;
  • перед початком кожного відпуску нафтопродуктів дані об'єму та вартості на табло колонки повинні обов'язково встановлюватися на нульову позначку;
  • якщо при заправці автомобіля виникли сумніви щодо точності вимірювань колонкою, є підозра у недоливі під час відпуску пального, необхідно звернутися до оператора автозаправної станції. Оператор зобов'язаний негайно провести контроль точності під час відпуску дози за допомогою еталонного мірника. Згідно з пунктом 15 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, відхилення об’єму відпущеної у еталонний мірник дози рідкого пального з динамічною в'язкістю до 1000 мПа не повинно перевищувати 0,5 відсотка, оливи – 1 відсоток, газу нафтового скрапленого – 1 відсоток. Еталонні мірники підлягають калібруванню.
  • якщо виявлено недолив, споживачу відшкодовуються фактичні збитки, визначені за допомогою еталонного мірника. Подальше використання цієї колонки припиняється до проведення ремонту та повірки після ремонту.

У разі виникнення претензій у споживача стосовно якості послуг, що були надані на автозаправній станції та відмови суб’єкта господарювання задовольнити висунуті ним вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів, він має право звернутися із заявою до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем розташування АЗС.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з GreenPost
Біохакери проти смерті: мільярдери інвестують у технології покращення людського тіла
Рух за "покращення людини": між науковим проривом і шарлатанством
2 хв на прочитаннягодина тому
Очисні споруди Грімберген, на північ від Брюсселя, Бельгія, середа, 27 березня 2025 року. Скріншот відео Frédéric Garçon, Euronews
Велика фарма проти ЄС: хто має платити за очищення міських стічних вод?
3 хв на прочитання2 години тому
Фото: Максим Нікітін
Фарширована картопля з куркою в духовці — проста й водночас смачна та ситна страва, яка швидко готується
2 хв на прочитання3 години тому
Адміністрація Трампа поширює заборону DEI-програм на європейські компанії. Фото: Reuters
Адміністрація Трампа попередила європейські компанії про заборону програм інклюзивності
3 хв на прочитання4 години тому
Створити куточок спокою й гармонії навіть у найменшому просторі: цікаві ідеї міні-водойми
2 хв на прочитання9 годин тому
Організм, не схожий ні на що інше: прототаксити — вимерла гілка життя, що не має сучасних аналогів
3 хв на прочитання10 годин тому
Coca-Cola - найбільший серед світових брендів забруднювач океану пластиком
3 хв на прочитанняВчора
Україна очікує позитивного впливу від угоди про безпеку судноплавства в Чорному морі
1 хв на прочитанняВчора