Який найекологічніший вид транспорту та чому він тяжко приживається у місті
Найекологічніший вид транспорту виявився також найбезпечнішим, але користуватися ним через відсутність елементарних зручностей готові не всі.
Під час жорстких карантинних обмежень, спровокованих епідемією коронавірусу, найбезпечнішим видом міського транспорту для українців у великих містах залишається велосипед. Таку думку висловила заступниця міністра інфраструктури України Наталія Форсюк під час пресконференції "Стартова зустріч: розробка Національної велосипедної стратегії".
"Пересуватися громадським транспортом в умовах пандемії не дуже безпечно, бо не завжди є можливість зберегти соціальну дистанцію. І ми бачимо, що з моменту введення карантину кількість велосипедистів і користувачів електросамокатів значно збільшилася. Людям простіше й безпечніше так пересуватися", - сказала Форсюк.
Вона наголосила, що велотранспорт залишається одним із найбезпечніших способів пересування містом в умовах карантину. Але для того, щоб заохочувати містян пересідати з власних авто на двоколісних "залізних друзів" необхідно створити для них безпечний життєвий простір. І почати хоча б з того, щоб у першу чергу прибрати сніг та кригу на велосипедних доріжках. Адже, побачивши вранці в якому стані вони перебувають, навіть власники велосипедів приймуть рішення про комфортнішу поїздку на сидіння таксі.
Однак, як свідчить дослідження, проведене експерткою Іриною Бондаренко, багато українців бояться сідати за кермо велосипеда навіть за сприятливих погодних умов. Скаржаться на те, що відсутня велорозмітка, на дорогах трапляються нерівності й ями, які легко не помітити в темний час доби. Тому, хоча й пересування велосипедом дійсно краще за поїздку в переповненому тролейбусі у плані дотримання соціальної дистанції, але назвати його абсолютно безпечним для життя кермувальника в час несприятливих погодних умов взимку важко.
На тому, що велотранспорт залишається найбезпечнішим серед усіх інших видів у плані практично відсутнього забруднення атмосферного повітря, наголосила заступниця міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Ірина Ставчук.
"Якщо порівнювати різні види транспорту по тому, як вони впливають на довкілля, то найчистішим за викидами є велосипед, або ж мікромобільність. Наступний вид транспорту - це громадський. Особливо, коли йдеться про електротранспорт. І найбільше викидів у містах дають приватні автомобілі", - сказала Ставчук.
Однак, навіть любителі велосипедного транспорту, яких не треба агітувати за його використання, скаржаться на перешкоди, які не дозволяють їм вільно пересуватися. Зокрема, більшість опитуваних експертами зізналися, що почуваються на дорозі невпевнено через водіїв, які часто порушують стосовно них правила дорожнього руху. До того ж вони або уникають покарання за свої дії, або відбуваються копійчаним штрафом. Велолюбителі також поскаржилися, що в Україні майже неможливо придбати якісний велосипед, який би відповідав усім європейським стандартам безпеки. А, якщо ввозити навіть "підтриманого" двоколісного друга в Україну через кордон, доведеться сплатити чималу суму податків. За словами велолюбителів, поки що держава не робить кроків їм на зустріч, аби полегшити ситуацію.
Як ми писали раніше, найчастіше велосипедом користуються жінки із сільської місцевості, яким понад 35 років.