Догори
Дати відгук

Фінські науковці пропонують «молочний коктейль із фекаліями» для дітей, народжених за допомогою кесаревого розтину

«Не намагайтеся робити це вдома».

4 хв на прочитання30 Жовтня 2024, 01:21
Зображення згенеровано ШІ Зображення згенеровано ШІ
Поділитись:

Результати перших клінічних випробувань показують, що введення фекалій матерів до організму їхніх дітей, народжених за допомогою кесаревого розтину, може допомогти зміцнити імунітет у майбутньому. Про це пише британський науковий журнал Nature.

Це перше рандомізоване контрольоване дослідження для перевірки концепції «молочного коктейлю з фекалій».

Попередні результати підтверджують гіпотезу дослідників про те, що для позитивного впливу на мікробіом немовляти достатньо трансплантації невеликої кількості фекалій, каже Отто Хельве, директор департаменту громадського здоров'я Фінського інституту здоров'я і добробуту в Гельсінкі, Фінляндія, і головний дослідник дослідження.

Деякі дослідження показують, що діти, народжені шляхом кесаревого розтину, а не вагінальних пологів, мають вищий ризик астми, запалення травної системи й інших захворювань, пов'язаних із дисфункціональною імунною системою. Науковці вважають, що ці відмінності виникають через те, що діти, народжені шляхом кесаревого розтину, не зазнали потрібного впливу і швидко колонізуються мікробами з піхви та кишківника їхніх матерів. Дослідження навіть показали, що діти, народжені шляхом кесаревого розтину, більш вразливі до патогенних мікроорганізмів у лікарнях, ніж діти, народжені через природні пологові шляхи.

Експерименти намагалися компенсувати це шляхом взяття мазків з піхви матері чи перорального введення мікробів немовлятам, народженим шляхом кесаревого розтину — практика, відома під назвою «вагінальний посів». Але ця методика мала обмежений успіх, оскільки вагінальні мікроби, як з'ясували науковці, не можуть ефективно колонізувати кишківник немовлят, каже Ян Шао, дослідник мікробіому з Інституту Велкома Сенгера в Хінкстоні, Велика Британія.

Хельве та його колеги були першопрохідцями в дослідженні того, чи може трансплантація фекалій натомість покращити здоров'я мікробіома немовляти. У своєму останньому дослідженні, в якому брали участь жінки, яким планували зробити кесарів розтин в Університетській лікарні Гельсінкі, дослідники змішували рідину, що містила 3,5 мг материнських фекалій, із молоком і давали цю суміш відповідній дитині. Вони зробили це для 15 немовлят під час першого годування. Ще 16 немовлят отримували плацебо.

Аналіз зразків калу немовлят показав, що обидві групи мали схоже мікробне різноманіття при народженні, але з другого дня життя між ними з'явилася помітна різниця, яка зберігалася до 6-місячного віку — приблизно тоді, коли немовлята починають їсти тверду їжу.

Дослідження, в якому спостерігатимуть за немовлятами протягом перших двох років життя, ще триває, але перші дані збігаються з результатами невеликого пілотного дослідження без групи плацебо, опублікованого тією ж командою в 2020 році. Дослідники вивчили сім немовлят і виявили, що мікробіоми тих, хто отримав трансплантат материнських фекалій, розвивалися так само, як і мікробіоми дітей, народжених шляхом вагінальних пологів.

Враховуючи успіх пілотного дослідження, «не дивно, що трансплантація материнської фекальної мікробіоти вплине на мікробіоти немовлят, народжених шляхом кесаревого розтину» в останньому дослідженні, каже Шао. Він зазначає, що, хоча це важливе клінічне дослідження, воно не містить прямого порівняння мікробіома немовлят, народжених шляхом кесаревого розтину, з мікробіомом немовлят, народжених вагінальним шляхом, що було б необхідним для демонстрації того, що ця методика ефективно відновлює мікробіом, який постраждав внаслідок кесаревого розтину.

Дослідники підкреслюють, що ніхто не повинен випробовувати цей підхід у домашніх умовах. Учасники випробувань пройшли ретельний скринінг.

«Ви повинні бути впевнені, що фекалії, які ви даєте новонародженому, не містять патогенних мікроорганізмів, які можуть викликати захворювання», — каже Хельве. З 90 жінок, які спочатку були включені в дослідження, 54 були виключені через наявність патогенних мікроорганізмів або інші невдачі скринінгу.

«Навіть якщо це звучить просто, це має бути добре контрольованим», — додає Хельве.

Хельве попереджає, що цей підхід навряд чи підійде для кожної дитини, народженої шляхом кесаревого розтину. У досить великій групі дітей, каже він, є достатньо статистичних даних, щоб побачити, що деякі захворювання, такі як астма, більш поширені серед тих, хто народився шляхом кесаревого розтину, проте на індивідуальному рівні відмінності дуже малі. Тому його команда вивчає, чи отримають найбільшу користь групи з високим ризиком розвитку певних захворювань.

Важливим наступним кроком у цій галузі, за словами Шао, буде визначення специфічних материнських кишкових мікробів, які, найімовірніше, передаються в кишечник і колонізують його немовлят.

«Якщо ці види дійсно існують у людських популяціях, чи не було б ефективніше і безпечніше» пересаджувати новонародженим лабораторно виготовлений трансплантат, який гарантовано не містить патогенних мікроорганізмів?» — запитує Шао.

Більше новин читайте на GreenPost.

 

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитанняВчора
На залізничній станції «Ніжин» сталася трагічна подія, яка забрала життя 40-річного чоловіка.
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитанняВчора
13 серпня всесвітній день шульги
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитанняВчора
Фото: AP
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання11 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій для рослин і ґрунту
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитанняВчора
АЕС "Черновода". Фото: Nuclearelectrica
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитанняВчора
Фото ілюстративне
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитанняВчора
Один з кар'єрів ОГХК (Об’єднана гірничо-хімічна компанія). Фото: ubiz.ua
Енергетичний комітет ВР підтримав законопроєкти про прискорення розбудови мереж та корпоратизацію СхідГЗК
2 хв на прочитанняВчора
Росія вдарила по енергетиці Одещини: знеструмлення у чотирьох областях
2 хв на прочитанняВчора
Екологи виявили рідкісного та корисного жука у столичному Голосіївському парку
1 хв на прочитанняВчора
Українські заводи переробили дев'ять мільйонів тонн соняшнику за сезон
1 хв на прочитанняВчора
Екологи виявили масову загибель риби на Хаджибейському лимані
1 хв на прочитанняВчора