Догори
Дати відгук

Їжте рибу й кидайте курити: дієтологи радять, як подовжити життя на десять років

Зростання рівня омега-3 жирних кислот в крові вже на 1 % пов’язане зі зменшенням ризику смертності, подібним до відмови від куріння.

2 хв на прочитання06 Серпня 2021, 07:43
Фото: Джордж Годан Фото: Джордж Годан
Поділитись:

Асоціація дієтологів України розповідає про дослідження, проведене за участю Медичного науково-дослідного інституту лікарні Дель Мар (МІЛДМ) у співпраці з інститутом досліджень жирних кислот у Сполучених Штатах та кількох університетів США та Канади. Результати дослідженнрівень омега-3 жирних кислот у крові настільки ж важливий провісник смертності від будь-яких причин, як і куріння. В аналізі, опублікованому в Американському журналі з клінічної нутриціології, використовувались дані довготривалої дослідницької групи «Framingham Offspring Cohort», яка спостерігала за жителями штату Массачусетс (США) із 1971 року.

Дослідники виявили, що рівень омега-3 жирних кислот в еритроцитах крові є дуже надійним провісником ризику смертності. Доктор Алекс Сала-Віла з МІЛДМ з групи дослідження впливу харчування на розвиток серцево-судинних захворювань, а також автор дослідження, дійшов до висновку, що високий рівень омега-3 жирних кислот у крові внаслідок регулярного включення жирної риби в добовий раціон збільшує тривалість життя майже на п'ять років. Навпаки, регулярне куріння зменшує очікувану тривалість життя на 4,7 років, приблизно стільки ж додаткових років життя ви отримуєте завдяки високому вмісту омега-3 поліненасичених жирних кислот у крові.

За великою когортою учасників спостерігали протягом 11 років. Дослідники проаналізували дані про рівень жирних кислот у крові у 2240 осіб віком 65+ (середня тривалість спостереження становила одинадцять років). Метою було перевірити, які жирні кислоти функціонують як провісники смертності, виходячи за рамки вже відомих факторів. Результати показали, що чотири типи жирних кислот, включаючи омега-3, виконують цю роль. Цікаво, що дві з них - це насичені жирні кислоти, які традиційно асоціювалися із ризиком розвитку серцево-судинних захворювань, які безпосередньо впливають на тривалість життя. Доктор Сала-Віла зазначив, що результати підтверджують те, що не всі насичені жирні кислоти обов'язково негативно впливають на здоров’я людини. Щоправда, їх рівень у крові не може бути змінений за рахунок модифікації дієти аналогічно з тим, як це відбувається з рівнем омега-3 жирних кислот.

Американська кардіологічна асоціація рекомендує вживати жирну рибу, таку як лосось, оселедець або сардини два рази на тиждень, враховуючи підтверджену користь омега-3 жирних кислот для здоров'я.

Також ми розповідали про найнебезпечніший спосіб приготувати чай і каву: застерігає дієтолог.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото: з відкритих джерел
Суд визнав урізану індексацію пенсій незаконною
2 хв на прочитання8 годин тому
Фото: Freepik wahyu_t
Баланс користі та тонізації: як холодний екстракт зберігає антиоксидантні властивості чайного листа
2 хв на прочитання12 годин тому
Скандал з НМТ на Одещині: діти провели 13 годин в укритті
Без води та їжі протягом 13 годин: виснажені діти та питання із додатковою сесією НМТ на Одещині
3 хв на прочитанняВчора
Клініка МедЛайф | медичний центр Київ | стоматологія Київ
МедЛайф: еталон сучасної медицини та преміальної стоматології
3 хв на прочитанняВчора
[M]₂O — успішний кейс сучасного українського бренду нового покоління
2 хв на прочитанняВчора
Епідемічна ситуація на Черкащині: за тиждень в області зафіксували майже 30 випадків кишкових інфекцій
1 хв на прочитання08 Червня 2026
Новий препарат може допомогти зберегти м’язи під час схуднення
2 хв на прочитання08 Червня 2026
Контроль за правами в місцях несвободи: Кабмін зареєстрував новий законопроєкт
1 хв на прочитання08 Червня 2026
Більше з GreenPost
Катаріна Матернова. Фото: Укрінформ
Адаптація екологічних директив - один з ключових викликів на шляху до ЄС
3 хв на прочитаннягодина тому
Фото з відкритих джерел
Як опція автовикупу та спецрезерви допомагають придбати дефіцитні квитки - УЗ
2 хв на прочитання2 години тому
Фото: ТСН
Пенсійний фонд спростував чутки про анулювання страхового стажу після десятого червня
2 хв на прочитання3 години тому
Прогноз виробництва цукру в Україні: оцінки асоціації «Укрцукор»
Як травневі пилові бурі та квітневі заморозки вплинули на стан посівів буряку і що тепер буде з цукром
2 хв на прочитання4 години тому
10 червня світ відзначає День чаю з льодом - три цікаві рецепти
2 хв на прочитання7 годин тому
Енергонезалежність малого бізнесу: за урядовою програмою ФОПи отримали майже 439 млн грн
2 хв на прочитання10 годин тому
Закохати світ в Україну через дизайн
1 хв на прочитання11 годин тому
Зелена відбудова: Україна може повернути у виробництво понад 8 мільйонів тонн будівельних відходів
2 хв на прочитанняВчора