Догори
Дати відгук

Як захистити свою печінку: дієтологи надали надійні способи

Подбайте про свою печінку.

3 хв на прочитання25 Жовтня 2022, 11:02
Поділитись:

Ваша печінка – це ваша робоча конячка, тому так важливо підтримувати її здоров'я. Якщо цей орган не функціонує належним чином, токсини та інші шкідливі речовини шкодять клітинам та збільшують ризик таких захворювань, як діабет, серцеві недуги, неалкогольна жирова хвороба печінки (НАЖХП) та рак.

Знання того, що все, що потрапляє у кровообіг, впливає на печінку, має спонукати вас бути обачнішими із тим, що ви вживаєте. 

Зменшіть вживання алкоголю

"Немає такого алкогольного напою, який легше засвоюється вашою печінкою, тому що основним інгредієнтом, що впливає на неї, є етанол, який присутній у всіх типах алкогольних напоїв", – каже зареєстрований лікарка-дієтологиня С'юзан Келлі.

Будь-який алкоголь впливає на вашу печінку, але надмірне вживання алкоголю перевантажує цей орган і починає пошкоджувати його клітини.

Спеціалісти Центру контролю та профілактики захворювань визначають, що пияцтвом вважається споживання чотирьох та більше келихів за один раз для жінок і п'яти для чоловіків.

Менше фруктози

Алкоголь дуже впливає на вашу печінку, але цукор теж.

"Я вважаю його однією з найотруйніших речовин у нашій харчовій системі", – каже дієтолог.

Найгіршим цукром для печінки є фруктоза – не та фруктоза, яку ви отримуєте, вживаючи цілісні фрукти, що містять корисну клітковину, а фруктоза, що додається в продукти та напої, а саме сиропи із високим її вмістом.

Дослідження показують, що, наприклад, кукурудзяний сироп із високим вмістом фруктози, який використовується для підсолоджування газованих напоїв, цукерок, хлібобулочних виробів, пластівців та інших продуктів, може збільшити ризик неалкогольної жирової хвороби печінки (НАЖХП).

Чай також

Якщо ви не п’єте кави, обирайте чай. Невелике дослідження в Міжнародному журналі молекулярної медицини показало, що люди, які страждають на неалкогольну жирову хворобу печінки, після щоденного споживання зеленого чаю з високим вмістом потужних антиоксидантів, званих катехінами, зменшували жирові відкладення в печінці та покращували результати аналізів печінкових ферментів.

Горіхи допомагають печінці функціонувати належним чином

Згідно з дослідженням BMJ Open, регулярне вживання горіхів пов'язане з нижчим ризиком неалкогольної жирової хвороби печінки. Деякі вчені припускають, що антиоксиданти, клітковина, білок і фітостероли в горіхах можуть грати роль захисту від ожиріння печінки.

"Клітковина з горіхів, бобів, цільного зерна, фруктів та овочів допомагає печінці функціонувати належним чином, зокрема завдяки її ролі в детоксикації", - каже лікарка-дієтологиня Лаура По Метес.

Вибирайте жирну рибу

Мета-аналіз 10 рандомізованих контрольованих досліджень, опублікованих у Gastroenterology in Research and Practice, показує, що поліненасичені жирні кислоти (ПНЖК) в омега-3, що містяться в жирній рибі, можуть стати новим способом лікування неалкогольної жирової хвороби печінки.

У дослідженні було відзначено дефіцит ПНЖК у людей із захворюванням печінки та виявилося, що додавання омега-3 жирних кислот до дієти не лише зменшило накопичення жиру в печінці у пацієнтів, але й допомогло людям із неалкогольним стеатогепатитом (НАСГ).

 

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Зображення ілюстративне
Найближчими днями Землю накриють магнітні бурі: очікується шторм рівня G2
2 хв на прочитанняВчора
Мігранти, скупчені на пляжі в Сеуті, який охороняє Національна поліція. Фото: Gabriela Sardá / Europa Press
Гуманітарна та медична криза в Сеуті: лікарі попереджають про загрозу епідемій через перенаселеність
2 хв на прочитання14 Серпня 2026
На КПП «Дякове» у гуманітарній вантажівці виявили незадекларовані ліки на 700 тисяч. Фото: Закарпатська митниця / Facebook
Ліки на 700 тисяч гривень: у вантажівці з гуманітаркою виявили незадекларовані препарати
1 хв на прочитання14 Серпня 2026
Фото з відкритих джерел
Від імпульсивного рішення до чистої шкіри: як світ відзначає День зведення татуювань
2 хв на прочитання14 Серпня 2026
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Горіховий Спас: церковні витоки, народні традиції та нові дати святкування
Горіховий Спас: церковні витоки, народні традиції та нові дати святкування
2 хв на прочитання3 години тому
Солодкі мариновані помідори черрі на зиму: простий та перевірений рецепт
Солодкі мариновані помідори черрі на зиму
1 хв на прочитання4 години тому
Де насправді ростуть лисички.
Де шукати лисички: грибник із Чернігівщини поділився секретами вдалого «тихого полювання»
1 хв на прочитанняВчора
Рекордно пізня міграція: біля станції «Академік Вернадський» тимчасово зникли всі пінгвіни
Рекордний сезон: чому пінгвіни залишили станцію «Академік Вернадський» лише наприкінці липня
1 хв на прочитанняВчора
Жити в 20 км від фронту: як Запоріжжя готується до зими та будує унікальні підземні об’єкти
3 хв на прочитанняВчора
Спека та мілководдя Дунаю спровокували енергокризу в Угорщині: як охолоджують АЕС у Центральній Європі
2 хв на прочитанняВчора
Маленькі трудівники великої екосистеми: світ відзначає День медоносних бджіл
2 хв на прочитанняВчора
Від відповідального утримання до прихистку: що варто знати про Міжнародний день безпритульних тварин
3 хв на прочитанняВчора