Галицький районний суд м. Львова 25 серпня розглянув адміністративну справу про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення, пов’язані з корупцією, чиновників Департаменту екології та природних ресурсів Львівської ОДА у зв’язку з можливим порушенням процедури та строків здійснення оцінки впливу на довкілля та опублікування висновків про ОВД. Чиновник мав бути внесений до реєстру корупціонерів та звільнений із займаної посади за законом.
Саме юристами «Green Post» були виявлені ці правопорушення та направлено заяву до Національної поліції України.
Як відомо, ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» Україна ухвалювала, виконуючи Угоду про асоціацію з Європейським Союзом.
Справу розглядав суддя Галицького районного суду м. Львова І. Волоско.
Суд прийшов до висновку, що в діях службових осіб Департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації справді є ознаки корупції (ч. 1 ст. 1729-2 КУпАП).
Нагадаємо, що на початку серпня начальнику відділу екологічної експертизи, нормування атмосферного повітря та поводження з відходами управління регулювання природокористування Департаменту екології та природних ресурсів Львівської обласної державної адміністрації (державному службовцю категорії «Б») Назару Сороці було вручено три протоколи про корупцію через порушення процедури та строки проведення оцінки впливу на довкілля та несвоєчасну публікацію в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля висновків з ОВД для кількох підприємств. Зокрема, було порушено термін видачі та публікації висновку з ОВД санаторію «Прикордонник-Немирів» (військова частина № 1487).
Загалом, це перша постанова суду в Україні з моменту введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» про притягнення службових осіб до відповідальності за недбале виконання службових обов’язків або умисне затягування строків здійснення оцінки впливу на довкілля з метою отримання неправомірної вигоди.
Також наше видання продовжує стежити за корупційним скандалом у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України.
Так, у Солом’янському районному суді міста Києва судді Світлана Горбатовська та Сергій Агафонов зараз розглядають аналогічну справу про притягнення до адміністративної відповідальності державного службовця категорії «Б» — директора Департаменту екологічної оцінки та контролю Міндовкілля Марини Тіщенкової за правопорушення, пов’язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст.1729-2 КУпАП. Нагадаємо, що за період перебування на посаді їй було виписано 59 протоколів про правопорушення, пов’язані з корупцією.
Сподіваємось, що суддям вистачить сили волі об’єктивно розглянути адміністративну справу про притягнення чиновниці до адміністративної відповідальності за порушення, пов’язані з корупцією, і підтвердити наявність у діях директора Департаменту екологічної оцінки та контролю Міндовкілля Марини Тіщенкової складу корупційного діяння, хоча адвокат чиновниці затягує розгляд справи з метою унеможливити накладення адміністративного стягнення.
Попри те, що міністр довкілля та природних ресурсів України Роман Абрамовський уникає відповідей на питання GreenPost щодо видачі висновків ОВД, наші юристи продовжують слідкувати за ситуацією та боротися з некомпетентністю, халатністю та бажанням чиновників наживатися на штучно створених проблемах для бізнесу.
Усі ці дії, а точніше — бездіяльність, керівництва Міністерства призвели до колапсу в реалізації закону про ОВД та взагалі руйнують інститут ОВД, який так важко свого часу вибудовувався. Закон, як ми пам’ятаємо, був ветований президентом Порошенком ще у 2017 році, проте за допомогою громадськості, експертів ЄС, бізнес спільноти та Мінприроди вдалося прийняти цей закон та успішно розпочати його реалізацію. Скоро мине рік, як пан Абрамовський та пані Тіщенкова відповідають за напрямок довкілля в міністерстві, стільки ж часу процедура ОВД є заблокованою, а видані вчасно висновки можна перерахувати на пальцях однієї руки.
Нагадаємо, що навіть у період адаптивного карантину Марина Тіщенкова не виконувала договірні відносини, які були укладені між міністерством і суб’єктами господарювання, та не забезпечила проведення громадських слухань по всій країні, що, своєю чергою, підірвало економічний стан малого, середнього та великого бізнесів та призвело до недоотримання коштів у державний бюджет у такий нелегкий час. Натомість, користуючись своїм службовим положенням, і маючи на меті «реалізацію» політики міністра Абрамовського, пані Тіщенкова рекомендувала бізнесу ще раз податись на повторне проходження процедури, що тягне за собою затягування строків. Про інші порушення законодавства у сфері ОВД і корупційні скандали, в яких погрузли чиновники Міндовкілля, ми вже писали в наших попередніх матеріалах:
Висновки про ОВД, карантин та новий закон. Що знову пішло не так?
Процедура ОВД в Україні ризикує перетворитися у формальність: причини та наслідки
СУСПІЛЬНИЙ ДІАЛОГ. ОВД в Україні: бізнес-держава-експерти-суспільство
В Україні перестав належно працювати Єдиний реєстр з ОВД. Чи будуть покарані винні?
Перший невеликий результат уже є, далі буде…