Вчені назвали ТОП-5 факторів, які викликають важку форму COVID-19

Винні особливі гени

2 хв на прочитання11 Грудня 2020, 20:38

При вивченні гені понад 2200 людей з ускладненнями при COVID-19 молекулярні біологи виділили п’ять генів, мутації в яких визначають тяжкість розвитку хвороби. Повідомляє науковий журнал Nature.

За останні пів року вчені виділили декілька факторів, які можуть вплинути на підвищений ризик зараження коронавірусом нового типу і загибель від COVID-19. Зокрема, його дуже важко переносять люди похилого віку, діабетики, люди з вродженими хворобами серця і судин або з зайвою вагою, а також носії другої групи крові та мутації в гені APOE, яка пов’язана з хворобою Альцгеймера.

Крім цього вчені виділили декілька варіацій в ДНК, у людей з якими COVID-19 найчастіше проходить з ускладненнями. Як згодом з’ясували палеогенетики, одну з них, яка пов’язана з геном SLC6A20 і сусідніми ділянками третьої хромосоми людини, наші предки імовірно успадкували від неандертальців.

Біолог з Единбурзького університету Кеннет Бейлі і його колеги визначили потенційний механізм, за яким у багатьох пацієнтів з COVID-19 з’являються найсерйозніші ускладнення. Крім того, вони виділили п’ять генів, які дуже сильно впливають на ймовірність розвитку. Для цього вони досліджували геноми британців, які пережили найважчі форми коронавірусної інфекції або померли від цієї хвороби.

В цілому біологи розшифрували геноми понад 2,2 тис. хворих. Проаналізувавши їх розташування всередині геному, вчені прийшли до висновку, що мутації перебували в п’яти генах — IFNAR2, TYK2, OAS1, DPP9 і CCR2.

Дослідники відзначають, що всі ці гени керували двома взаємопов’язаними фізіологічними процесами — виробленням білків-інтерферонів та ферментів, які відповідають за боротьбу з вірусами, а також запальними реакціями в легенях.

Розрахунки біологів показали, що ймовірність важких форм COVID-19 можна зменшити, якщо штучним чином підвищити активність IFNAR2 і придушити TYK2. Препарати для цього, як зазначають Бейлі і його колеги, раніше вже розробили для лікування інших хвороб. Тому їх можна перепрофілювати за дуже короткий час.

Дослідники сподіваються, що перші доклінічні випробування препаратів, які діють на ці п’ять генів, почнуться вже найближчим часом.

Нагадаємо, від COVID-19 помер всесвітньо відомий культовий режисер.

Більше з GreenPost
Самовільно рубали дерева
На Рівненщині затримали злочиців, які самовільно зрубали деревини на майже 90 тис. грн
1 хв на прочитання2 години тому
Як діяти, коли горить ліс і торф
На Полтавщині вигоріли майже 300 га сухостою: як діяти у разі лісових, степових та торф’яних пожеж
1 хв на прочитання3 години тому
Органічне землеробство принципи вирощування Без хімікатів
Органічне землеробство: принципи вирощування, плюси й мінуси такого господарства
2 хв на прочитання4 години тому
Фото з відкритих джерел
День бур'янів: чи такий страшний бурʼян, як його малюють?
Новий регламент ЄС щодо упаковки PPWR: багаторазове пакування, заборона на деякі види пластику та мінімізація плівки