- Головна
- Новини
- Еко
- Тварини & рослини
- У Кореї вирішили заборонити продаж собачого м'яса
У Кореї вирішили заборонити продаж собачого м'яса
Тепер противники нововведення погрожують випустити на вулиці Сеула два мільйони собак.
У Південній Кореї власники ресторанів проводять акції протесту перед парламентом і будівлею уряду, вимагаючи від чиновників не забороняти вживання собачатини. Раніше про такі плани повідомили у правлячій партії. В асоціації виробників собачого м'яса у відповідь заявили, що готові випустити 2 млн собак на вулиці Сеула. «Холод» розповідає, що кажуть прихильники та противники законопроекту.
«Настав час покласти край соціальним конфліктам та розбіжностям навколо вживання в їжу собачого м'яса. Ми ухвалимо спеціальний закон, щоб припинити це», — заявив 17 листопада голова правлячої партії «Сила народу» Ю Й Дон. У партії готові подати законопроект найближчим часом. Друга за величиною партія Південної Кореї, Демократична, також підтримувала законопроект, отже, з його ухваленням у парламенті проблем не виникне. Заборона може набути чинності 2027 року. До цього часу закон вимагатиме від собачих ферм, скотобоєн, торговців і ресторанів представити план поетапної відмови від собачого м'яса місцевій владі.
Вживання собачатини — це давня практика на Корейському півострові. Найвідоміша страва — посинтхан (у дослівному перекладі «бадьорящий суп») — є рагу з м'яса. Особливо часто його подають у дні Самбок («собачі дні») — найспекотніший час у році. У 2006 році собаче м'ясо, за статистикою, було четвертим за споживанням у країні після яловичини, курки та свинини. Для гастрономічних цілей у Кореї вирощується спеціальна порода собак – нуреонги (корейський жовтий шпіц).
Федеральну заборону на продаж собачого м'яса у Кореї обговорюють уже кілька років. Раніше законопроекти про заборону не ухвалювалися через протести з боку представників галузі та занепокоєння про фінансове становище численних фермерів. Нова заборона передбачає трирічний пільговий період і фінансову підтримку для підприємств, чий бізнес опиниться під забороною.
За офіційними даними, зараз у Південній Кореї існує близько 1150 собачих ферм, 34 бійні, 219 дистриб'юторів і близько 1600 ресторанів, які продають продукти, виготовлені з собачого м'яса.
У законопроекту багато прихильників
Групи захисту прав тварин очікувано вітають заборону.
«Здійснилася мрія всіх нас, хто так завзято боровся за припинення цієї жорстокості», — йдеться у заяві організації із захисту тварин Humane Society International.
З 2015 року зоозахисники реалізують у Кореї програму «Модель змін» — за нею 18 собаківників уже закрили свої ферми. Частина з них отримали дотації та перейшли на вирощування чилі або петрушки, які зможуть забезпечити фермерам засоби для існування.
Попит на собаче м'ясо у Південній Кореї останнім часом справді скорочується. Нещодавні опитування громадської думки, проведені дослідниками Nielsen Korea, показують, що 86 % південнокорейців не їстимуть собаче м'ясо в майбутньому. 57 % населення підтримують заборону вживання їх у їжу.
Але є й ті, хто виступає проти
Проти заборони активно висловлюються люди з традиціоналістськими поглядами: вони наголошують, що собаче м'ясо — невід'ємна частина корейської кухні, а індустрія має пропрацювати щонайменше два десятиліття, щоби зберегти право вікової частини суспільства на улюблені страви.
У Корейській асоціації їстівних собак впевнені, що постраждає набагато більше ферм і ресторанів, ніж за оцінками уряду. Там заявляють, що доведеться закрити 3500 ферм, які вирощують 1,5 млн собак, та 3000 ресторанів, що майже вдвічі перевищує цифри, названі чиновниками.
У червні 300 членів асоціації вже збиралися на мітинг перед президентським офісом у сеульському районі Енсан, аби висловити свою незгоду із можливою забороною. За їхніми оцінками, понад 10 млн корейців, як і раніше, вживають собаче м'ясо в їжу, а члени асоціації щорічно виробляють і постачають понад 70 тис. тонн м'яса.
«Якщо вони намагатимуться заборонити їжу, яку люди їли протягом тривалого часу, то це буде неправильно. Це закон, який позбавляє свободи обирати те, що ми їмо», — каже Нам Сунг Гу, який останні 30 років управляє рестораном, де подається страва посінтхан.
Джу Ен Бонг, голова Корейської асоціації виробників собачого м'яса, розповів, що організація обговорює можливість випустити 2 млн собак, яких вони вирощують, у Сеулі, особливо поблизу важливих урядових об'єктів і поряд із будинками політиків.
З ним не погоджується перша леді Кім Кеон Хі — критик споживання собачого м'яса. Разом зі своїм чоловіком, президентом Юн Сок Йолем, вона взяла кілька бездомних собак. Зараз у них шість собак і п'ять кішок, а в народі президента прозвали «тато Торі» — на ім'я одного з його собак. У вересні перша леді відвідала конференцію захисників тварин і пообіцяла співпрацювати з ними, доки індустрію собачого м'яса не викорінять. Здається, скоро вона зможе виконати свої обіцянки.
Більше новин читайте на GreenPost.