Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Здоров'я
  • Різниця в оплаті праці починається змалечку: вже в шість років хлопці цінують себе більше, ніж дівчата

Різниця в оплаті праці починається змалечку: вже в шість років хлопці цінують себе більше, ніж дівчата

Розірвати замкнене коло.

4 хв на прочитання24 Січня 2025, 23:50
Колаж GreenPost Колаж GreenPost
Поділитись:

Гендерна нерівність в оплаті праці стосується не лише дорослих. Останні дослідження показують, що ця нерівність починає формуватися набагато раніше. Дослідники з Нью-Йоркського університету виявили, що хлопчики і дівчатка у віці шести років уже мають ознаки розриву в оплаті праці, таким чином увічнюючи цикл економічної нерівності. Виявилося, що хлопчики схильні завищувати свою цінність — просити більшу винагороду за ту саму роботу, тоді як дівчатка схильні занижувати свою цінність. Про це розповідає Earth.com із посиланням на дослідження, опубліковане в журналі Developmental Psychology.

«Наші результати свідчать про те, що хлопчики схильні переоцінювати свої здібності порівняно з дівчатками — і відносно їхньої реальної продуктивності. Таке завищене самосприйняття може призвести до того, що хлопці почуватимуться більш впевнено під час переговорів», — пояснила Софі Арнольд, докторантка Нью-Йоркського університету.

Дослідження було зосереджено на хлопчиках і дівчатках віком від шести до дев'яти років. Дітей ознайомили з гіпотетичними сценаріями, в яких вони могли домовлятися з учителем або сусідом про бонуси за виконання завдань.

Завдання були ідентичними, і хлопчики та дівчатка вважали, що не зіткнуться з негативною реакцією на переговори й отримають однакову винагороду.

Коли їх попросили швидко ідентифікувати зображення на екрані комп'ютера, хлопчики та дівчатка виконали завдання однаково. Після виконання завдання дітям повідомили, що вони отримають бонус — картинки із зображенням тварин.

Коли їх запитали, скільки картинок, на їхню думку, вони заслуговують, хлопчики попросили більший бонус, ніж дівчатка, навіть після того, як виконали завдання на однаковому рівні. І ця різниця не була незначною. Типовий хлопчик просив більше бонусних картинок, ніж приблизно 65 % дівчаток.

Хлопчики вважали, що вони впоралися краще, ніж дівчатка, навіть якщо результати були однаковими. І ті хлопці, які вважали, що вони працювали краще, з більшою ймовірністю домовлялися про більші бонуси.

Це свідчить про те, що одним із ключів до розуміння розриву в оплаті праці може бути зосередження на сприйнятті, а не на здібностях.

«Хлопці використовували свої уявлення про те, наскільки поширеним і допустимим є просити більше, а дівчата — ні», — пояснила Кетрін Макаоліфф, професор психології та нейронаук Бостонського коледжу.

Недостатньо просто усунути нерівність в оплаті праці серед дорослих. Ми повинні розв'язувати проблему в її джерелі — в дитинстві. Розуміння ранніх коренів гендерного розриву в оплаті праці може допомогти нам сформувати стратегії та політику, які розв'язують цю проблему.

Подолання розриву в оплаті праці на ранніх стадіях вимагає цілеспрямованих заходів, спрямованих на підвищення впевненості в собі та розвиток навичок ведення переговорів у дівчаток. Експерти вважають, що батьки та вихователі відіграють вирішальну роль у формуванні у дітей уявлення про власну цінність.

Заохочення дівчат відстоювати свої інтереси та надання позитивного підкріплення в переговорах може допомогти подолати розрив, перш ніж він збільшиться.

Структуровані заходи, які навчають фінансової грамотності та технік ведення переговорів, адаптованих для дітей молодшого віку, можуть дати дівчаткам інструменти, необхідні для належної оцінки їхнього внеску.

Школи також можуть включати уроки, які висвітлюють успішні жіночі рольові моделі, що подолали бар'єри у своїх галузях, таким чином надихаючи молодих дівчат кидати виклик суспільним очікуванням.

Нормалізувавши самозахист і ведення переговорів із раннього віку, і хлопчики, й дівчатка можуть навчитися підходити до можливостей з однаковою впевненістю й амбіціями.

Окрім індивідуальних зусиль, суспільні та медійні репрезентації роблять значний внесок у ранній розвиток гендерного сприйняття цінності.

Дослідження показують, що традиційне зображення гендерних ролей у ЗМІ часто підсилює ідею, що хлопчики повинні прагнути більшого та просити більше, тоді як дівчаток заохочують бути поступливими та вдячними за те, що вони отримують.

У мультфільмах, книгах і фільмах чоловічі персонажі часто зображуються в ролі лідерів і переговірників, тоді як жіночі персонажі виконують ролі, пов'язані з підтримкою і вихованням дітей.

Розв'язання цієї проблеми вимагає культурних змін у тому, як ми представляємо гендер у медіа, на додаток до заохочення наративів, які демонструють рівність у лідерстві й успіху. Батьки та педагоги можуть знайомити дітей із різноманітними медіа, які кидають виклик цим стереотипам і просувають ідею про те, що амбіції та самозахист є цінними рисами для всіх, незалежно від статі. Що раніше ці ідеї будуть представлені, то більша ймовірність того, що вони вплинуть на довгострокове сприйняття та поведінку.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я