Критичне скорочення імпорту бітуму в Україні: тенденції та наслідки для інфраструктури
Обсяги постачання будівельних матеріалів зменшилися вдвічі у 2024 році на тлі скорочення фінансування дорожніх робіт.
Консалтингова група «А-95» оприлюднила аналітичні дані щодо імпорту бітуму в Україну, які демонструють значне скорочення обсягів постачання будівельних матеріалів. У 2024 році імпорт бітуму становив 79 тисяч тонн, що майже вдвічі менше показника 2023 року, який складав 156 тисяч тонн.
Структура імпорту бітуму характеризується домінуванням двох країн-постачальників. Польща експортувала 43,7 тисячі тонн, а Литва — 33 тисячі тонн бітуму. Головною причиною зниження обсягів імпорту є суттєве скорочення фінансування робіт з будівництва та ремонту автомобільних доріг в Україні.
Експертне середовище висловлює серйозне занепокоєння щодо подальших перспектив. Прогнози вказують на можливе подальше зменшення імпорту бітуму у 2025 році, що створює потенційні ризики для інфраструктурного розвитку країни. Такі тенденції можуть негативно вплинути на якість автомобільних шляхів і транспортних магістралей, що має критичне значення для економічної стабільності та безпеки населення.
Державний бюджет на 2025 рік підтверджує песимістичні очікування. Передбачені витрати на ремонт стратегічно важливих інфраструктурних ділянок складають 12,6 млрд гривень, що на 26% менше порівняно з показниками 2024 року. Це свідчить про подальше звуження фінансування дорожньої галузі.
Ситуація, що склалася, вимагає комплексного підходу до управління інфраструктурними проектами, пошуку альтернативних джерел фінансування та оптимізації витрат у дорожньому будівництві. Збереження темпів погіршення інфраструктури може мати довгострокові негативні наслідки для економічного розвитку України.
Більше новин читайте на GreenPost.