Годинник старіння: науковці навчилися визначати на ньому час і «зупиняти» його

Чи принаймні примушувати йти знайчно повільніше.

2 хв на прочитання31 Травня 2024, 21:19
Фото ілюстративне Фото ілюстративне

Біологічно люди старіють із різною швидкістю. Нещодавно команді науковців удалося відкрити надійний спосіб визначення фактичного віку організму. Цей спосіб назвали «годинником запального старіння» (iAge). Один із його плюсів — простота: визначити цей показник набагато легше, ніж провести епігенетичні тести, які ще недавно вважалися найдосконалішим способом визначення «справжнього віку» людини. Про це розповідає лікар Олександра Литкіна.

Відповідно до методу, вам стільки років, скільки років вашій імунній системі. А її вік можна визначити за тим, як часто в організмі виникають запалення. Гостре запалення — процес, швидше, позитивний. Це один із основних інструментів імунної системи — локалізована захисна реакція організму на пошкодження тканин, атаку мікробів або порушення метаболізму. Причому реакція короткострокова, яка триває рівно стільки, скільки необхідно імунній системі, щоб перемогти «загарбника»: досить згадати, як опухає, червоніє і нагрівається місце, куди потрапила скалка, і як швидко все минає, коли її витягнуть.

А ось тривале системне запалення — це погано: накопичуючись, молекули, що у запаленні, призводять до ушкодження органів. Воно проявляється у міру того, як ми стаємо старшими, потроху поширюється по всьому тілу і робить людину вразливою для таких захворювань, як інсульти, інфаркти і інші хвороби серцево-судинної системи, рак, артрит, депресія та різні нейродегенеративні процеси: зниження когнітивних функцій, хвороба Альцгеймера.

Згідно зі Стенфордським дослідженням, більшість людей у ​​наші дні помирає від неінфекційних захворювань, пов'язаних зі старінням: у всьому світі на них припадає близько 71 % щорічних смертей. Під час нового дослідження виявилося, що найпотужнішими предикторами запального віку служать приблизно 50 білків-цитокінів, що передають імунні сигнали клітинам організму. ШІ вивчив усі показники рівня цих речовин у зразках і створив формулу оцінки старіння — той самий iAge.

Одна з порад, яку дають закордонні дослідники: не можна допускати, щоб в організмі йшли запущені хронічні запалення, навіть якщо йдеться про карієс. У багатьох людей є хронічні хвороби, але потрібно зробити все, щоб підтримувати стійкі та тривалі періоди ремісії, коли хвороба ніяк не проявляє себе.

Більше новин читайте на GreenPost.

Більше з розділу Здоров'я