- Головна
- Новини
- Здоров'я
- Медреформа
- Більше ніякої дискримінації в рекламі: ВР прийняла новий закон
Більше ніякої дискримінації в рекламі: ВР прийняла новий закон
Після набуття чинності цього закону будуть притягатися до відповідальності і замовники невідповідної реклами, і її виробники.
10 вересня Верховна Рада ухвалила законопроект, який забороняє зображувати у рекламній продукції частини тіла людини з натяком на секс та використовувати гендерні стереотипи.
Законопроект № 3427 «Про внесення змін до закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі» підтримали 307 народних депутатів. Цей закон набирає чинності через 10 днів із дня, наступного за днем його опублікування.
У пояснювальній записці головною метою законопроекту названо протидію дискримінації за ознакою статі у сфері реклами та захист прав споживачів реклами, шляхом уточнення положень діючого Закону України «Про рекламу» та посилення відповідальності за порушення його вимог.
«Дослідження професійних асоціацій рекламістів та маркетологів доводять, що дискримінаційні меседжі в рекламі можуть призводити до реальної економічної, соціальної, психологічної та, навіть, фізичної шкоди людям у повсякденному житті. Адже реклама не просто відображає, а й формує соціальні відносини, оскільки поширюється великими накладами, створюючи інформаційне середовище, яке транслює настанови соціальної поведінки», — ідеться в пояснювальній записці.
За визначенням прийнятого закону, дискримінаційна реклама — це реклама, яка вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб, а також такі, що дискредитують товари інших осіб.
Після набуття чинності цього закону будуть притягатися до відповідальності і замовники невідповідної реклами, і її виробники.
Закон забороняє дискримінаційну рекламу, тобто таку, яка:
- містить твердження та/або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальну чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, та/або про стереотипність ролі чоловіка та жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини;
- принижує гідність людини за ознакою статі;
- демонструє насильство за ознакою статі;
- містить зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкту з метою привернення уваги споживача, та/або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не мають прямого відношення до рекламованого продукту чи способу його споживання.
Автори вважають, що прийняття цього закону сприятиме протидії дискримінації за ознакою статі у сфері реклами та формуванню гендерно-чутливого інформаційного простору, культури толерантності, а також нетерпимості до будь-яких форм насильства серед широких верств населення; посилить захист прав споживачів реклами, а також сприятиме встановленню правового порядку у сфері реклами.
Також ми розповідали, що «лікарським засобам» бути: ВР проголосувала в першому читанні за важливий законопроект.