Як навести порядок, коли дуже ліньки: прості й ефективні способи на вибір
Але якщо розумієте, що сильно засмучені, дуже видихнулися чи зайняті чимось важливим — не намагайтеся навести лад.
Якщо здолали лінощі, немає часу, дуже втомилися, але жити в бардаку не хочеться — дотримуйтесь цих корисних порад, пропонує Телеграм-канал «Життя в порядку».
✔ Не займайтеся наведенням ладу, якщо розумієте, що сильно засмучені, дуже видихнулися чи зайняті чимось важливим.
✔ Почніть із того, що найбільше дратує, якщо не розумієте, за що хапатися.
✔ Приділіть порядку саме стільки часу, скільки у вас є — можна навіть поставити таймер. Не намагайтеся зробити все й одразу.
✔ Визначте, на що у вас вистачає сил. Є лише 20 хвилин на день — складіть план на цей час. Є один день на тиждень? Не приділяйте порядку уваги всі інші дні, але запланований день точно займіться наведенням ладу і прибиранням за заздалегідь складеним планом.
✔ У якомусь місці безлад уперто повертається? Це означає, що систему зберігання потрібно переробити — вона виявилася невідповідною для вас. Один із варіантів — прибрати проблемні речі в інше місце.
✔ Що робити, якщо немає часу на розмотлошення?
1 хвилину на день знайти може кожен. Знайдіть одну річ, яка не потрібна, і викиньте її. Таких хвилин можна легко набрати щонайменше 10 за весь день. Щоразу, коли робите перерву від справ, знаходьте по 1 хвилині і викидайте по 1 речі. Разом — мінус 10 зайвих речей на день!
Ще один варіант — виділити 10 хвилин поспіль увечері після роботи (якщо є така можливість). У цьому випадку можна використовувати техніку «розмотлошення без розмотлошення». Просто покладіть на передньому плані той мінімум потрібних речей, якими ви користуєтеся регулярно. Інші нехай лежать на колишніх місцях. Періодично, коли з'являтиметься 1 вільна хвилина, заглядайте в решту цих речей і вибирайте одну з них, аби викинути.
✔ «Не знаю, з чого почати наводити лад, тому взагалі не починаю нічого робити».
Тут алгоритм дій такий:
- Приберіть ті речі, які точно лежать не на своєму місці (шкарпетка на підлозі, брудна чашка на робочому столі...).
- Приберіть на місця те, що втекло з місць зберігання. Монети — в гаманець, ключі — в ключницю, прочитану книгу — на книжкову полицю тощо.
- Приберіть одяг, що лежить поза шафою. Брудний — у прання, інший — у шафу. Домашній — у спеціальні місця зберігання (полицю в шафі, короб, відкриту систему зберігання, гачки на дверцятах шафи і т.д. — як вам зручніше, головне, щоб вона не була розкидана по будинку).
- Складіть акуратно все, що лежить безладно — плед, подушки тощо.
✔ «Безлад скрізь, тому боюся навіть почати».
- Починаємо з того, що найбільше дратує. Щойно ви це приберете — вам стане значно краще.
- Локалізуємо однотипний бардак (посуд — у шафу, одяг — у гардероб і т.д.) Якщо зовсім немає часу, можна тимчасово прибрати деякі речі в закритий короб, аби приховати їх з очей, але з умовою, що ви обов'язково розберете його потім, коли з'являться сили.
- Робимо будь-який один крок для розмотлошення великого бардаку — і вам уже стане легше, з'явиться мотивація для подальших дій.
✔ «Занадто багато справ і мало сил, не хочу навіть починати розбиратися, що і куди треба прибирати».
- Визначаємо, скільки часу у вас є щодня. 5-10 хвилин за бажання зможе знайти кожен.
- Оцініть стан будинку і складіть план розмотлошення/організації порядку, враховуючи час, який ви приділятимете йому щодня (навіть якщо це займе кілька років).
- Виявіть найтерміновіші справи і починайте саме з них (найкраще почати з того, що вас найбільше дратує в домі).
- Щоразу, коли ви займатиметеся справою, не концентруйтеся на негативних думках («я і так втомилася на роботі, не хочу нічого робити, ненавиджу прибирання…»). Краще уявляйте бажаний позитивний результат: ви скоротили кількість непотребу в житті, в будинку стало приємно жити, все акуратно лежить по місцях і тішить око — хіба це не чудово і не варте докладених зусиль?
Також ми розповідали про метод швидкого та простого прибирання «анонімні лінтюхи»: як отримати результат, не витрачати багато часу і сил.