Догори
Дати відгук

Все-таки розчинна чи заварна: яка кава підвищує холестерин

Багато залежить ще й від того, як була приготовлена ​​кава.

1 хв на прочитання28 Травня 2022, 07:42
Поділитись:

Згідно з новим дослідженням учених Арктичного університету в Норвегії, опублікованому в журналі Open Heart, науковці виявили, що кава може значно впливати на рівень холестерину через хімічні речовини, що містяться в ньому. Йдеться про дитерпени та акриламід, розповідає «Доктор Пітер».

Дитерпени — це біологічно активні речовини, здатні пригнічувати вироблення організмом речовин, що беруть участь у розщепленні холестерину. Таким чином, дитерпени у каві можуть викликати підвищення загального холестерину та ЛПНЩ (ліпопротеїнів низької щільності, або «поганого» холестерину), попереджають фахівці. Як відомо, високий рівень холестерину є одним з основних факторів ризику розвитку серцево-судинних захворювань.

Дослідники відзначають, що в розчинній каві менше дитерпенів, ніж у еспресо, і шкодити здоров'ю вони можуть тільки, якщо випивати не менше 5 чашок міцного напою на день.

Ще одна хімічна речовина, яка може вплинути на рівень холестерину, — акриламід. Вона може підвищувати загальний рівень холестерину, тригліцеридів, «хорошого» та «поганого» холестерину. Але багато залежить від того, як була приготовлена ​​кава. Вчені проаналізували напої, зварені з меленої обсмаженої кави та розчинного порошку.

Найвищі середні концентрації акриламіду були виявлені у розчинній каві (358 мкг/кг), у напої, звареному з обсмажених зерен, їх менше (179 мкг/кг). Але що вищий ступінь обсмажування, то цієї речовини у напої більше, наголошується у дослідженні.

Також ми розповідали, чому кава не бадьорить: пояснює лікар.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
День сонцезахисних окулярів: користь та шкода для очей
Критерії свідомого вибору: маркування UV400 та оптичні властивості як гарантія безпеки для очей
3 хв на прочитанняВчора
Всесвітній день безпеки харчових продуктів: мета та важливість
Сучасні виклики логістики харчових продуктів: від контролю виробництва до культури споживання
2 хв на прочитанняВчора
На Одещині у ставку знайшли загиблими двох дівчат-підлітків
На Одещині у ставку знайшли тіла двох зниклих дівчат-підлітків
1 хв на прочитання06 Червня 2026
Скринінг здоров'я 40+: як встигнути використати 2000 грн від МОЗ
«Скринінг здоров’я 40+»: як не втратити виділені кошти на медичне обстеження
3 хв на прочитання05 Червня 2026
Червоний рівень небезпеки: планету накрила магнітна буря
1 хв на прочитання04 Червня 2026
До програми «Доступні ліки» додадуть 51 нову назву для лікування серця та судин
2 хв на прочитання04 Червня 2026
Спецслужби спіймали організаторів мільйонного розкрадання в армії
1 хв на прочитання03 Червня 2026
П’ятеро черкащан потрапили до інфекційки після візиту в кафе: деталі гучного розслідування
1 хв на прочитання03 Червня 2026
Більше з GreenPost