Догори
Дати відгук

У Швеції вигадали випускати батарейки з деревини

В процесі переходу до «зеленої економіки» очікується підвищений попит на акумулятори.

2 хв на прочитання25 Травня 2022, 12:40
Поділитись:

У деяких країнах вже сьогодні замислюються над правильною утилізацією відпрацьованих батарей та акумуляторів, можливості їх повторного застосування або взагалі пошуку нових технологій. У батареях та акумуляторах багато важких металів.

При пошкодженні корпусу у відкритому природному середовищі виявляються кадмій, свинець, цинк, нікель, луги, ртуть, сурма. Це сильні отрути, які швидко поширюються у ґрунті чи воді (звідти взагалі можуть проникнути в організм людини) та залишаються у них надовго. На жаль, технологія їх виробництва не дозволяє відмовитись від застосування зазначених речовин. Тому після закінчення терміну служби елемента його слід віднести до спеціального пункту прийому.

А найближчими роками в процесі переходу до «зеленої економіки» очікується підвищений попит на акумулятори — насамперед вони будуть потрібні для електромобілів. У Швеції, яка активно просуває цей вид транспорту, замислилися над розв'язанням проблеми та пропонують замінити традиційні батарейки на нові, які можна виробляти з перероблених відходів целюлозно-паперового виробництва, тобто з деревини.

Для зберігання електроенергії в батареях шведські вчені запропонували використовувати лігнін - складний полімер, один із компонентів, які відповідають за твердість деревини. Тонкий шар наноситься на фольгу або пластик. Лігніновмісні суміші залишаються у вигляді відходів целюлозно-паперового виробництва. Лігнін намагалися використовувати для виробництва палива, різного роду медичних та косметичних препаратів, клею та іншого. Але поки що так і не знайшли дешевого способу, і безліч лігніну лежить у могильниках у підприємств.

Щоправда, зовсім не в чистому вигляді: його виділення – дуже недешеве завдання. Але переробку цих відходів на користь енергетики у Швеції вважають чудовим кроком у напрямі «зеленої економіки», тим більше що використані батареї будуть далеко не такі шкідливі для природи.

Найближчими роками в країні очікується підвищений попит на акумулятори для електромобілів, щоправда, саме для цих цілей лігнінові батареї не підходять: дуже мала щільність заряду. Як варіант, лігнінові акумулятори пропонують для проміжного зберігання енергії на зарядних станціях.

 

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Зображення згенеровано ШІ
"Ремонтуватися неможливо": у Росії визнали руйнівний вплив санкцій на нафтопереробну галузь
1 хв на прочитання4 години тому
Максим Тімченко, генеральний директор ДТЕК Фото: пресслужба ДТЕК
"Виробляти в Україні, продавати в ЄС": очільник ДТЕК про стратегію компанії та майбутнє енергетики
1 хв на прочитання12 годин тому
Як Китай будує свою сонячну енергетику: лідерство в цифрах і кадрах
1 хв на прочитання14 годин тому
Фото ілюстративне
Цифровізація "зеленої" енергетики: в Україні запрацював реєстр об'єктів ВДЕ
1 хв на прочитанняВчора
Рівненщина наростила понад 130 МВт з альтернативних джерел енергії
1 хв на прочитанняВчора
Фальсифіковане пальне на Буковині: керівника фірми судитимуть за відмивання 5,7 млн грн
1 хв на прочитання16 Липня 2025
Споживання електрики в нормі, але спека вносить корективи – Укренерго
1 хв на прочитання15 Липня 2025
Реєстр біометану в Україні адаптували до стандартів ЄС
1 хв на прочитання14 Липня 2025