Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Еко
  • Вода
  • У Керченській протоці затонули два танкери, розлив нафти загрожує екологічною катастрофою — Greenpeace

У Керченській протоці затонули два танкери, розлив нафти загрожує екологічною катастрофою — Greenpeace

Одна з основних версій катастрофи танкерів — «помилки екіпажу» у складних метеоумовах.

2 хв на прочитання15 Грудня 2024, 19:33
Російський нафтовий танкер (фото з архіву). Фото: picture alliance/AP Російський нафтовий танкер (фото з архіву). Фото: picture alliance/AP
Поділитись:

15 грудня в районі Керченської протоки біля узбережжя Криму затонули два російські вантажні судна віком понад 50 років — «Волгонафта 212» й «Волгонафта 239». В акваторії, де стався інцидент, спостерігаються сильні хвилі та погані погодні умови. Одна з основних версій катастрофи танкерів — «помилки екіпажу» у складних метеоумовах. Корпуси обох танкерів зламалися на дві частини після удару хвилі. Обидва судна перевозили загалом понад 8000 т нафти та мазуту. Внаслідок катастрофи танкерів стався розлив нафтопродуктів, розповідає Deutsche Welle.

«Якщо така кількість сировини опиниться в морі, ця аварія буде однією з найбільших техногенних катастроф в акваторії Чорного моря», — наголосили в міжнародній екологічній організації Greenpeace. У заяві також зазначається, що російські танкери відключили систему визначення свого місцезнаходження 12 днів тому.

Екологічна організація закликала владу РФ «ужити всіх зусиль для пом'якшення чи скорочення впливу на довкілля». Greenpeace зазначає, що в листопаді 2007 року в тому ж місці зазнав аварії інший російський танкер класу «Волгонафта». Судно перевозило 4800 т мазуту, близько 1600 т тоді опинилися у морі.

«Ця аварія призвела до забруднення десятків кілометрів берегової лінії з обох боків протоки», — йдеться у заяві.

Судна, що зазнали краху, були збудовані в 1980-х роках. Їх проектували як річкові танкери з можливістю обмеженого виходу до прибережних морських зон за спокійних погодних умов, але в 90-ті переробили в клас «річка — море». За його оцінкою, шторм міг надати надмірного навантаження — і корпуси просто не витримали. За статистикою, за останні 30 років загинули вже 1097 людей, які працювали на таких танкерах.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Фото ілюстративне
Нульова квота на металобрухт: Україна припиняє «годувати» конкурентів і рятує металургію від дефіциту
3 хв на прочитання2 години тому
Чому зникають українські річки і що може врятувати водні ресурси
5 хв на прочитання3 години тому
Фото: animalism.shop
Animalism by UAnimals випустив іграшки-герої: прототипами стали реальні історії врятованих тварин
2 хв на прочитанняВчора
Акція #PowerCoins 2025: НБУ та UAnimals збирають монети для порятунку тварин. Партнери: Ощадбанк та ПУМБ.
Монети на добро: НБУ та UAnimals проводять акцію для допомоги тваринам
2 хв на прочитанняВчора
На торги не з'явився жоден інвестор, незважаючи на оцінку 4,49 млрд грн
1 хв на прочитання26 Листопада 2025
Харків перейшов на подачу води за графіком — заява міського голови
1 хв на прочитання26 Листопада 2025
Два дуби з Хмельниччини борються за право представляти Україну на конкурсі 'Європейське дерево року'
2 хв на прочитання26 Листопада 2025
У Німеччині створили автономного ШІ-робота Smart Grapple для очищення морського дна від сміття
1 хв на прочитання26 Листопада 2025