Догори
Дати відгук
  • Головна
  • Новини
  • Здоров'я
  • Харчування за графіком разом з низькокалорійною дієтою збільшує тривалість життя, – дослідження

Харчування за графіком разом з низькокалорійною дієтою збільшує тривалість життя, – дослідження

Харчування за графіком разом з низькокалорійною дієтою збільшує тривалість життя, – дослідження

3 хв на прочитання07 Серпня 2022, 20:50
Поділитись:

Як стверджують дослідники, така схема харчування може й не прискорювати втрату зайвих кілограмів (хоча, швидше за все, на зниження маси тіла вона вплине), зате принесе користь здоров'ю і в результаті продовжить життя.

с, Медичного інституту імені Говарда Хьюза та Центру ресурсів тварин при Південно-Західному медичному центрі Техаського університету (США) показало, що низькокалорійна дієта у поєднанні з харчуванням виключно у певні години сприяє довголіттю у мишей. Результати роботи опубліковані у журналі Science, інформує UAINFO.org.

Автори багатьох попередніх досліджень приходили до висновку, що обмеження калорій збільшує тривалість життя тварин — хробаків, мух, гризунів та мавп. А коли люди споживали на 15 відсотків менше калорій, ніж зазвичай, це впливало на те, що відбувається з тілом під час сну: на другому році у тих, хто їв менше калорійної їжі, вчені спостерігали різке уповільнення швидкості метаболізму в нічний час та невелике падіння температури тіла. Крім того, аналіз крові таких піддослідних показав, що у них на 20% знизився процес пошкодження клітин в результаті окислення - саме він вважається ключовою ознакою старіння.

Проте механізми, за яких обмеження калорійності їжі продовжують життя, залишаються погано вивченими. Тим більше складно систематично досліджувати такі стратегії харчування на прикладі людей: вони не можуть роками перебувати в лабораторії та обмежувати себе строго певними порціями їжі все життя.

Тому піддослідними у новому дослідженні, яке команда японсько-американського нейробіолога та генетика Джозефа С. Такахаші проводила протягом чотирьох років, знову стали миші. Тварини знаходилися в клітинах з автоматичними годівницями, тому можна було легко контролювати їх їжу. Деяким гризунам дозволили їсти стільки, скільки вони хотіли, а іншій групі обмежили споживання калорій на 30 відсотків. При цьому випробувані, що сиділи на дієті, харчувалися за різними графіками - у тому числі вночі, коли миші найактивніші.

"Ми показали, що 30-відсоткового обмеження калорій достатньо для збільшення тривалості життя на десять відсотків. Проте щоденний інтервал голодування та дотримання циркадних ритмів годування, що діяли разом, продовжили життя самцям мишей на 35 відсотків. Ці ефекти не залежали від маси тіла", - пишуть вчені.

 

Гризуни, які отримували низькокалорійну їжу вночі лише протягом двох годин (отже, решта 22 години вони голодували), жили найдовше. Комбінуючи таку дієту з режимом харчування за графіком, вдалося збільшити середню тривалість життя піддослідних на дев'ять місяців.

"Старіння провокує повсюдне збільшення експресії генів, пов'язаних із запаленням, та зниження експресії генів, що кодують компоненти метаболічних шляхів у печінці. Годування мишей у нічний час доби покращило ці пов'язані зі старінням зміни. Таким чином, циркадні втручання сприяють довголіттю та відкривають перспективи для подальшого вивчення механізмів старіння", – зазначили автори дослідження.

Обмежене за часом харчування — популярне сьогодні інтервальне, або уривчасте, голодування за певною схемою — може не призводити до зниження маси тіла, але позитивно впливає на загальний стан організму. Звичайно, вчені не пропонують людям їсти ночами: у нашому випадку прийоми їжі обмежувалися б денним годинами.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Мігранти, скупчені на пляжі в Сеуті, який охороняє Національна поліція. Фото: Gabriela Sardá / Europa Press
Гуманітарна та медична криза в Сеуті: лікарі попереджають про загрозу епідемій через перенаселеність
2 хв на прочитанняВчора
На КПП «Дякове» у гуманітарній вантажівці виявили незадекларовані ліки на 700 тисяч. Фото: Закарпатська митниця / Facebook
Ліки на 700 тисяч гривень: у вантажівці з гуманітаркою виявили незадекларовані препарати
1 хв на прочитанняВчора
Фото з відкритих джерел
Від імпульсивного рішення до чистої шкіри: як світ відзначає День зведення татуювань
2 хв на прочитанняВчора
Кадрові рішення Кабміну 13 серпня: нові призначення в МОЗ та звільнення
Нові призначення в МОЗ та звільнення у двох міністерствах: уряд ухвалив низку кадрових рішень
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
Кинутий у тамбурі недопалок призвів до безглуздої загибелі чоловіка під колесами потяга
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
13 серпня відзначають Всесвітній день шульги та привертають увагу до їхніх потреб
1 хв на прочитання13 Серпня 2026
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання12 Серпня 2026
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитання12 Серпня 2026
Більше з GreenPost
У Києві чоловік заліз у смолу, щоб обікрасти магазин: поліція відмивала його 5 годин
Конспірація не вдалася: киянин заліз у бочку зі смолою, щоб пограбувати магазин, і 5 годин відмивався в поліції
1 хв на прочитанняВчора
Лісова пожежа в Хорватії охопила місто Оміш: евакуація та поранені
Вогняна стихія на узбережжі Хорватії: перекриті автошляхи, госпіталізовані люди та евакуація туристів
2 хв на прочитанняВчора
Річка Ріка критично обміліла через засуху на Закарпатті. Фото: Петро Шегда / 21 Ужгород
Засуха на Закарпатті: річка Ріка критично обміліла через тривалу відсутність опадів
1 хв на прочитанняВчора
Фото: КМДА / Facebook
Деревину зі знесених на Теремках дерев використають для лавочок і пергол у парках Києва — КМДА
2 хв на прочитанняВчора
Понад 30 котів на покинутому човні: у США поліція та зоозахисники провели зворушливу рятувальну операцію
1 хв на прочитанняВчора
Азотфіксація: роль азотфіксуючих бактерій у живленні рослин та покращенні обґрунтування
4 хв на прочитання13 Серпня 2026
Дунай обмілів: Румунія зупинила єдину АЕС, українські порти втрачають перевалку
3 хв на прочитання13 Серпня 2026
Понад половина експортного врожаю ризикує залишитися в Україні — Мінагрополітики
3 хв на прочитання13 Серпня 2026