- Главная
- Новости
- Розслідування
- Чому міністру не вистачило політичної волі вплинути на ситуацію із корупційним скандалом навколо міністерства?
Чому міністру не вистачило політичної волі вплинути на ситуацію із корупційним скандалом навколо міністерства?
54 протоколи про корупцію не привід?
GreenPost вже багато писав про ситуацію, яка склалася у новому Міндовкіллі із видачею висновків ОВД суб’єктам господарювання та антирекорд української корупції, коли чиновниця високого рангу отримала з рук правоохоронців 54 протоколи про корупцію, оминула всі санкції та спокійно продовжує ходити на роботу.
У кулуарних розмовах у міністерстві ніхто не приховує, що протоколи були вручені не безпідставно, адже дозвільні документи там затримують свідомо і курує весь процес Марина Тищенкова — начальник Управління екологічної оцінки Міндовкілля.
До приходу на державну службу вона позиціонувала себе як успішного керівника кількох фірм, які займалися підготовкою проектних документів для підприємств, які (увага!) готувалися до проходження процедури оцінки впливу на довкілля.
На самому процесі зараз не будемо зупинятися детально. Лише скажемо, що він передбачає підготовку кейсу необхідної документації про специфіку роботи підприємства та його плани реконструювати чи будувати нові потужності.
Процедура оцінки впливу на довкілля в Україні вже два роки є обов’язковою для всіх українських підприємств. До приходу Марини Тищенкової на посаду керівника Управління, яке завідує цими документами, жодних проблем із їх видачею не було.
Проте на початку 2020 року підприємства масово почали скаржиться на несподівану затримку видання дозвільних документів.
Їх нарікання були не безпідставними. Вже у травні у справу втрутилися правоохоронні органи. Працівниками Національної поліції України Марині Тищенковій було вручено 34 протоколи про корупцію, а у липні ще 25. З’явилися підозри, що чиновниця діяла в інтересах своїх колишніх компаній і таким чином залучала нових клієнтів.
Водночас проблеми із правоохоронцями не завадили Марині Тищенковій далі ходити на роботу і керувати Управлінням. Ні у колишньому Мінекоенерго, куди входив цей структурний підрозділ до розділення міністерств, ні в новоствореному Міндовкіллі досі не вважають за потрібне відсторонити підозрілу чиновницю від виконання службових обов’язків або ж принаймні провести дисциплінарне чи службове розслідування.
GreenPost неодноразово звертався за роз’ясненнями ситуації до міністра захисту довкілля та природних ресурсів Романа Абрамовського, проте поспілкуватися з ними особисто досі не вдалося.
Натомість редакція отримала чергову бюрократичну відповідь за його підписом, в якій Роман Абрамовський чітко вказує, що причин для відсторонення підлеглої чи проведення дисциплінарного / службового розслідування – немає. Тобто 54 протоколи про корупцію, втручання Нацполіції та блокування державною структурою роботи півсотні українських підприємств не підстава ретельніше розібратися зі своїми кадрами ?
Навряд чи суб’єктів господарювання втішить факт, що Роману Абрамовському наразі як керівнику органу, а раніше як заступнику міністра, який відповідав за формування політики у сфері оцінки впливу на довкілля, відомо про наявність проблем у вказаній сфері та про фіксацію порушень протоколами Національної поліції України.
Однак, навряд чи це хороший меседж для платників податків, які утримують за свій кошти на найвищих державних посадах чиновників, не здатних протистояти корупції та використовуючих нові корупційні схеми.
Як інакше пояснити подібні бюрократичні відписки, які фактично прикривають дії Марини Тищенкової?
Попри ресонанс у медіа та втручання правоохоронців стосовно вказаного державного службовця так і не порушено ні дисциплінарного провадження, не проведено жодного службового розслідування.
Виглядає так, що керівництво міністерства все влаштовує і воно не прагне розібратися в ситуації та зі свого боку притягнути Марину Тищенкову до відповідальності за неналежне виконання своїх обов’язків та порушення законодавства, що зафіксовано більш ніж у 50 протоколах Національної поліції України.
Для довідки:
Відповідно до статті 64 Закону України «Про державну службу» за невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері державної служби, посадовою інструкцією, а також порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни державний службовець притягається до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому цим Законом.
Статтею 65 Закону України «Про державну службу» передбачено, що підставою для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності є вчинення ним дисциплінарного проступку, тобто протиправної винної дії або бездіяльності чи прийняття рішення, що полягає у невиконанні або неналежному виконанні державним службовцем своїх посадових обов’язків та інших вимог, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами, за яке до нього може бути застосоване дисциплінарне стягнення.
Дисциплінарними проступками вказаний Закон, зокрема, визначає невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків, актів органів державної влади, наказів (розпоряджень) та доручень керівників, прийнятих у межах їхніх повноважень.
Як бачимо, жодна з вищевказаних статей керівництву Міндовкілля не відома або навмисно не береться до уваги.
А тим часом 13 серпня відбудеться чергове засідання щодо цих протоколів у Соломянському суді.