Процедура ОВД в Україні ризикує перетворитися у формальність: причини та наслідки
Сподіваюсь на дискусію під цим текстом.
Серед колег прирооохоронців прийнято звинувачувати чиновників у більшості неадекватних рішень, які шкодять довкіллю. Інколи це дійсно так.
Але наше законодавство передбачає залучення науковців до багатьох процесів. Наприклад, для проведення рубок в межах природно заповідного фонду завжди вимагається наукове обгрунтування
Інший приклад - це процедура ОВД, де фахівці біологи повинні залучатись і до підготовки звітів, і до проведення післяпроектного моніторингу. Але якщо таке залучення проходить суто формально, то фактично вони своєї участю просто дають підставу дозволити ту чи іншу діяльність.
Наприклад, у чотирьох звітах ОВД по лісгоспам в чотирьох різних областях України залучили до частини, яка стосується рідкісних видів флори та фауни, кандидата біологічних наук пані Надію Гальченко.
Наче це і добре, але в звіті ОВД немає деталей дослідження і немає заходів з збереження виявлених рідкісних видів. Проте, у Мінекоенерго зявляється підстава видати висновок з ОВД, оскільки формально дослідження проводились, і не кимось, а профільними фахівцями з науковим ступенем.
Я розумію, що науковець біолог в нинішній Україні далеко не сама високооплачувана робота, і тому часто не має вибору і приходиться працювати на умовах замовника.
Тому дуже хотілось би, аби біологи які працюють над підготовкою звітів ОВД чи по моніторингу в рамках ОВД робили це якісно, проводячи достатні польові дослідження і зосереджували свою увагу на тих ділянках, які можуть постраждати від господарської діяльності.
Більше в статті ТУТ: http://epl.org.ua/announces/zaluchennya-naukovtsiv-biologiv-do-ovd-rubok-lisu-znovu-formalnist/?fbclid=IwAR0MCKRJnIhnChweCNUKGLp1YTdbRhoMaQEj35lto01Tm9K8qg_1FJci9KY