Догори
Дати відгук

Зеленський чекає закону про водний транспорт всупереч позиції екологів

2 хв на прочитання21 Серпня 2020, 09:35
Image by Thomas B. from Pixabay Image by Thomas B. from Pixabay
Поділитись:

Президент України Володимир Зеленський виступає за ухвалення закону про внутрішній водний транспорт. Він вважає, що це дасть змогу розвинути дешевий вид вантажних перевезень і збереже українські автодороги, повідомляють в Офісі Президента.

Президент зауважив, що нині держава вкладає мільярди гривень у ремонт і будівництво автомобільних шляхів, а потім ними рухаються перевантажені фури та руйнують дорожнє полотно. Водночас він чомусь не згадав, що фури їздять усюди, однак у світі є країни, де дорожнє полотно від цього не руйнується.

«Країна повинна мати декілька шляхів перевезень. Водний транспорт – один із найдешевших видів перевезень. Впевнений, що ми проголосуємо цей закон, і запрацює цей вид транспорту, який нам дуже потрібен. І будемо розвивати судноплавство та перевезення», – наголосив Зеленський.

В Офісі Президента вважають, що ухвалення закону сприятиме збільшенню вантажопотоку до 35 млн тонн на рік, збереженню доріг та заощадженню 1 млрд грн на ремонт дорожнього покриття протягом чотирьох років.

Водночас експерти у сфері довкілля ставляться до цього документу критичніше ніж Президент. Йдеться саме про його екологічну складову. Для прикладу, на тих річках, які будуть визнані транспортними артеріями, фактично будуть скасовувати поняття прибережних захисних смуг (ПЗС).

«Вони запропонували взагалі не визначати ПЗС для земель внутрішнього водного транспорту. Тобто, для усіх берегів усіх річок, здатних пропустити найдрібніше судно, баржу з найменшою осадкою.  Таким чином, не треба  буде дотримуватися природоохоронних вимог будь-де і будь-коли», - розповів GreenPost експерт Національного екологічного центру України Георгій Веремійчик.

За його словами, коли річку оголосять водним шляхом, вона, по закону, практично перестане вважатися річкою, природним об'єктом.

«…вони усю річку оголошують водним шляхом. Його потрібно обслуговувати (щороку поглиблювати дно – як мінімум). Далі вимагають береги оголосити смугами водних шляхів. І потім спокійно нагортають вдовж річки ґрунт, ставлять будівлі для «технологічних потреб», риють, копають, бетонують, насипають, вивозять і так далі і тому подібне. Таким чином річка перетворюється у техногенний об’єкт. Що буде з якістю води, як будуть працювати водоканали, що буде з рибою й іншими живими істотами – байдуже», - каже експерт.

Детальніше про позицію екологів можна прочитати тут.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Управління небезпечними відходами
Управління небезпечними відходами: Міндовкілля закликає не зволікати із подачею документів на ліцензію
2 хв на прочитання5 годин тому
Попередження про небезпечні та стихійні метеорологічні явища по Україні
Синоптики попереджають про небезпечні та стихійні метеорологічні явища по Україні
1 хв на прочитання7 годин тому
Закон «Про ратифікацію Угоди про фінансування Дунайської регіональної програми»
У ВР зареєстровано проект Закону «Про ратифікацію Угоди про фінансування Дунайської регіональної програми»
1 хв на прочитання9 годин тому
 Європарламент схвалив нові правила екодизайну
Переробка та цифрові «паспорти продукції»: Європарламент схвалив нові правила екодизайну
2 хв на прочитання11 годин тому
Україну накрили «піщані» дощі: чи несуть вони загрозу
1 хв на прочитання12 годин тому
25 квітня - Всесвітній день пінгвінів
2 хв на прочитання14 годин тому
Корисні поради , щоб кактуси на підвіконні рясно зацвіли
1 хв на прочитання16 годин тому
Рутарій — перетворення відходів на мистецтво природи (ФОТО)
1 хв на прочитання16 годин тому