В "Укрзалізниці" пояснили, чому до Південного зерно вести дешевше, ніж до Одеси чи Чорноморську
Вантажі, призначені для порту Південний, транспортуються коротшим шляхом.

В АТ «Укрзалізниця» роз'яснили причини різної вартості залізничних перевезень вантажів, що прямують до українських морських портів. За словами заступника директора департаменту комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерія Ткачова, відмінності в тарифах на доставку до портів Одеси та Чорноморська обумовлені інфраструктурними обмеженнями, а не наданням переваг окремим портовим містам.
На сьогодні існує два основних залізничних маршрути для доставки вантажів до морських портів. Перший пролягає через станції Помошна та Колосівка, використовуючи відновлений у січні 2025 року міст біля Вознесенська. Другий маршрут проходить через Помошну та Подільськ, пояснив Валерій Ткачов у коментарі для Latifundist.
Він зазначив, що вантажі, призначені для порту Південний, транспортуються коротшим шляхом – через Помошну та Колосівку (Вознесенський міст). Натомість порти Чорноморськ та Одеса обслуговуються переважно через довший маршрут Помошна-Подільськ. Це пов'язано з обмеженою пропускною здатністю ділянки Помошна-Колосівка, яка ще більше знизилася через систематичні обстріли енергетичної інфраструктури, що призвело до перебоїв з електроживленням на цій лінії.
Валерій Ткачов також нагадав, що внаслідок російської агресії було пошкоджено значну кількість енергетичних об'єктів, що призвело до нестабільної роботи енергосистеми України, зокрема в Одеському, Миколаївському та Кіровоградському регіонах. Через це фізично протягом доби пропускають менше потягів, ніж раніше.
«До війни, навіть до руйнування мосту, воно завжди так було, завжди Південний підживлювався цією дільницею, тому ми, грубо кажучи, повернулися на довоєнний розподіл підвезення маршрутів», – прокоментував Ткачов.
Він також звернув увагу на те, що через порти експортуються не лише агропродукція, а й руда та метали. У зв'язку з цим, навіть за наявності тимчасової можливості збільшити кількість потягів на коротшому маршруті, "Укрзалізниця" враховує можливу волатильність обсягів перевезень і необхідність обробки різних видів вантажів.
Щодо можливості зміни маршрутів або надання додаткових знижок на перевезення до портів, Валерій Ткачов заявив, що "Укрзалізниця" наразі не має фінансової можливості для таких кроків через значний дефіцит бюджету, який на початок року складав 24 мільярди гривень.
Більше новин читайте на GreenPost.







