У Нідерландах ловитимуть вітрову енергію дронами

2 хв на прочитання01 Травня 2020, 08:30

Інженери голландської компанії Ampyx Power розробили проєкт вітрової станції, яка вироблятиме енергію за допомогою дронів. Проєкт розробляється за підтримки Європейського космічного агентства і науково-дослідницької програми NAVISP, пише Internet Gate.

Один зголовних недоліків традиційної вітряної енергетики полягає в тому, що навіть найвищі вежі-вітряки мають недостатню висоту. Будучи встановленими на землі, вежі збирають енергію з смуги низьких вітрів відносно малої швидкості. Ефективність конструкцій можна було б підвищити, ще сильніше збільшивши їх висоту. Але це складно зробити з технічної точки зору.

Ampyx Power хоче збирати енергію на висоті понад 200 метрів, де швидкість вітру набагато вища і майже не буває штилю. Апарати являють собою щось на кшталт високотехнологічних повітряних зміїв. Такий безпілотник утримується в повітрі виключно завдяки своїм аеродинамічним властивостям і практично не витрачає енергію на політ. Маневруючи закрилками і злегка змінюючи висоту, він постійно змінює натяг лебідки, яка і обертає наземний генератор.

Згідно з розрахунками, така система буде виробляти більше енергії, ніж традиційна вітряна турбіна, але при цьому буде коштувати в десять разів дешевше вітряка. Крім того, такі безпілотники можуть поетапно вводитися в існуючу систему вітряної енергетики за рахунок поступового переведення старих веж в автономний режим.

Європейське космічне агентство стверджує, що безпілотникам буде потрібна система точних зльоту і посадки, щоб вони могли за необхідності повертатися на землю для огляду та технічного обслуговування. Посадочні майданчики можуть являти собою маленькі платформи, встановлені на пересіченій місцевості або в морі.

У розробці навігації для дронів вже бере участь британська компанія Omnisense. Британці створюють систему, яка дозволить вітровим дронам безпечно приземлятися на мініатюрні майданчики навіть без супутникового сигналу. Система використовує технологію ультраширокосмугового позиціонування. Вона розміщується локально і забезпечує навігацію на площі в один квадратний кілометр. При цьому точність посадки коливається в межах 10 сантиметрів.

Тим часом у Китаї будують інфраструктуру для безпілотних повітряних таксі.

Актуально

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Поділитись: