- Головна
- Новини
- Еко
- Відходи & забруднення
- Судновласник танкера "DELFI" відмовився від допомоги АМПУ і компенсації витрат
Судновласник танкера "DELFI" відмовився від допомоги АМПУ і компенсації витрат
Проблема аварійного судна поряд з одним з одеських пляжів має бути вирішена
Адміністрація морських портів України вчергове ліквідувала забруднення акваторії поряд з танкером "DELFI" і заявила, що єдиним законним шляхом вирішення проблеми з аварійним танкером є виконання усіх робіт та ліквідація наслідків інциденту безпосередньо і виключно власником. Про це ідеться у заяві Адміністрації на сайті підприємства.
"Проблема аварійного судна поряд з одним з одеських пляжів має бути вирішена. Обов‘язок зробити це несе судновласник, який за особистим поданням, що було задоволено капітаном Одеського морського порту, повинен прибрати судно в межах встановленого терміну", - наголошується у заяві.
Зазначається, що на цей час у ДП "АМПУ" відсутні будь-які законні підстави для самостійного, від свого імені, прибирання судна "DELFI". Наголошується, що таке право, відповідно до ст. 123 Кодексу торговельного мореплавства, Адміністрація морських портів України отримає лише за умови настання низки незалежних безпосередньо від ДП "АМПУ" умов та обставин:
- власник судна не забезпечить його підйом у терміни, встановлені капітаном порту (Держслужби морського та річкового транспорту України). Іншими словами, право щодо підйому судна розпочнеться у ДП "АМПУ" не раніше 20.07.2020 р.*;
- Держекоінспекція надає відповідний документ про те, що танкер "DELFI" представляє "безпосередню загрозу забруднення навколишнього середовища"*;
- власник судна документально підтверджує готовність і бере на себе зобов'язання компенсувати ДП "АМПУ" витрати на проведенні роботи*. Тобто коло повинно замкнутися – у будь-якому разі платником за підняття та віддалення судна виступатиме його власник
- капітан порту Одеса надає дозвіл на підняття майна, що затонуло у межах акваторії морського порту.
Якщо хоча б одна з наведених умов не настане, право (а в цьому випадку і обов’язок) підняти та прибрати судно зберігатиметься виключно за власником. До речі, станом на 23 червня 2020 Адміністрація отримала офіційну, чітку і недвозначну відмову судновласника від залучення АМПУ, компенсації витрат, а також завірено у повному розумінні відповідальності та фінансовій, організаційній та технічній готовності судновласника підняти власне судно.
Організаційно АМПУ до цього підйому готова ще починаючи з 01 квітня 2020 р. В той же час зазначається, що за останніми даними, План виконання робіт представлений судновласником, опрацьований та узгоджений капітаном Одеського морського порту та органами Держекоінспекції.
Нагадаємо, танкер "Делфі" зазнав аварії біля одеського берега 22 листопада 2019 року. Судновласник обіцяв прибрати його до початку курортного сезону, але до сих пір цього не зробив. Новим «дедлайном» оголошено 25 червня, проте вже ясно, що і до цієї дати нічого зроблено не буде.
GreenPost стали відомі результати відбору проб морської води за червень. Всього таких проб було проведено 14. Так, 23 червня інспектори ДЕІ разом з представниками Одеської філії ДП «АМПУ» моніторили показники забруднюючих речовин у воді двічі, і на ранок показники були у 2,2 рази більше норми.
GreenPost продовжить спостерігати за показниками у місці затонулого танкера і інформувати вас про подальші дії відповідних органів.
* ч.3 ст.123 КТМ України: "Якщо майно, що затонуло, становить безпосередню загрозу безпеці судноплавства, життю чи здоров'ю людей, забрудненню навколишнього природного середовища, а власник майна, що затонуло, не піднімає його у термін, встановлений капітаном морського порту, згідно з цією статтею, адміністрація морського порту має право за рахунок власника затонулого майна вжити необхідних заходів до його негайного підняття, а при необхідності — до його знищення або віддалення іншим способом".