- Головна
- Новини
- Енерго
- Ринок пального
- Спирт у бензині з 1 травня: чи зашкодить це вашому автомобілю
Спирт у бензині з 1 травня: чи зашкодить це вашому автомобілю
Новий закон зобов’язує додавати спирт до бензину на українських АЗС.

З 1 травня 2025 року на українських автозаправних станціях (АЗС) почнуть додавати спирт до бензину. Нова норма закону викликає занепокоєння серед власників старих автомобілів, яких в Україні більшість, адже спирт може завдати їм шкоди. Про це розповів директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн, коментуючи неоднозначну норму законодавства, інформує Auto24.
Основні причини запровадження нової норми:
- Екологія: Згоряння спирту супроводжується меншими викидами шкідливих речовин. Спирт також вважається відновлюваним джерелом енергії.
- Енергобезпека: Заміщення частини імпортного пального спиртом вітчизняного виробництва має зменшити енергетичну залежність України.
- Євроінтеграція: Україна, як кандидат на членство в ЄС, зобов’язана впроваджувати європейські норми, хоча терміни вступу залишаються невизначеними.
- Підтримка агросектору: Переробка кукурудзи на спирт для внутрішнього ринку може частково вирішити проблеми з експортом агропродукції після 24 лютого 2022 року.
Проте експерти вважають, що запровадження норми саме зараз є передчасним. Наприклад, Польща впроваджувала подібні зміни протягом десяти років, тоді як українським операторам дали лише рік на адаптацію.
Крім того, існують ризики, пов’язані з виробництвом та логістикою біобензину. Базовий бензин (А-92) змішується зі спиртом на нафтобазах, які в умовах війни є потенційними цілями для атак. Це може призвести до того, що оператори будуть змушені імпортувати готовий бензин з 5% вмістом біоетанолу з Європи, стимулюючи європейських, а не українських виробників спирту.
За прогнозами, ціна на пальне може зрости, оскільки Е5 (бензин з 5% вмістом біоетанолу) не є стандартним для європейських виробників, які переважно випускають Е10. Виробництво Е5 потребує додаткових інвестицій у інфраструктуру, що може призвести до подорожчання бензину на 50-80 копійок за літр.
Головна небезпека нововведення полягає в його впливі на старі автомобілі. Спирт має сильніші розчинні властивості, тому може розчинити накопичений у паливному баку осад, що призведе до засмічення паливної системи.
Ще одна важлива проблема – гігроскопічність біоетанолу, тобто його здатність поглинати воду. Наявність води в бензині може призвести до розшарування паливної суміші та втрати її експлуатаційних властивостей. Низька технологічна культура на багатьох АЗС також створює ризики потрапляння води в пальне на різних етапах зберігання та транспортування.
Великі оператори ринку вже проводять підготовчі роботи, але очікується, що перші два місяці після запровадження норми будуть супроводжуватися скаргами та проблемами. Власникам старих автомобілів рекомендується завчасно замінити паливний фільтр та бути готовими до можливих візитів на автосервіс для чистки бака та промивки форсунок. Експерти також радять у перші місяці не шукати найнижчих цін на бензин, оскільки якість пального може бути нестабільною.
Більше новин читайте на GreenPost.







