• Новини
  • Еко

Спадщина Великого вибуху: ось як виглядають космічні фотографії, зроблені найбільшим у світі телескопом у 2023 році

Телескоп кадрує народження нових зірок, кільця астероїдів і світло далеких галактик, які з'явилися на світанку Всесвіту.

4 хв на прочитання16 Грудня 2023, 01:24
Фото: Reuters Фото: Reuters

Увечері, дивлячись у нічне небо, ми найчастіше навіть не можемо уявити події, що відбуваються навколо нашої планети у космосі. А ось телескоп не тільки допомагає нам побачити приховані деталі, а й кадрує народження нових зірок, кільця астероїдів і світло далеких галактик, які з'явилися на світанку Всесвіту. «Дзеркало» пропонує подивитися на захоплюючі фотографії космосу, які зробив у році, що минає, найбільший космічний телескоп «Джеймс Вебб».

«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Зображення спіральної галактики, схожої на наш Чумацький Шлях і відомої як Месьє 74. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 23 травня 2023 року. На знімку видно, як від яскраво-білого ядра галактики по спіралі розходяться блискучі рукави. Простір між сріблясто-блакитними рукавами, що згинаються, перетинають мережі каламутного пилу, відомі також як пилові доріжки. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Складні хмари газу та пилу у схожій на павутину спіральній галактиці NGC 7496. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 16 лютого 2023 року. Вісім червоних дифракційних шпильок простягаються від її надзвичайно яскравого ядра. Різнокольорові точки на задньому плані є іншими галактиками. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Зображення вперше відкадрованого поясу астероїдів за межами нашої Сонячної системи. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 8 травня 2023 року. Телескоп виявив навколо зірки Фомальгаут три пояси астероїдів, розташованих на відстані до 23 млрд км від зірки, що у 150 разів перевищує відстань від Землі до Сонця. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Зображення складних вуглецевих молекул, схожих на дим або смог, що перебувають у галактиці, розташованій на відстані понад 12 млрд світлових років від Землі. Це зображення поставило рекорд із віддаленого виявлення цих складних молекул. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 7 червня 2023 року. Завдяки тому, що світла від цієї галактики довелося подолати відстань у 12 млрд світлових років, ми бачимо цю галактику такою, якою вона була, коли вік Всесвіту становив менше 1,5 млрд років. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Зображення новонародженої зірки віком лише кілька десятків тисяч років із надзвуковими струменями газу, які вивергаються з її полюсів. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 14 вересня 2023 року. Перебуваючи на відстані приблизно 1000 світлових років від Землі, ця зірка Хербіга — Аро (HH) 211 є одним із наймолодших і близьких до нас об'єктів свого типу. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Маси сірого газу та пилу у туманності Орла, які також часто називають «Стовпами Творіння». Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 23 травня 2023 року. На тлі темно-жовтогарячого туману хмарні сірі колони оточені десятками м'яких рожевих і фіолетових світних точок — це масивні зірки, що випускають рентгенівські промені. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Народження кількох зірок, схожих на Сонце, відкадровано на великому плані хмари Ро Змієносця, найближчої до Землі зіркоутворюючої області. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 12 липня 2023 року. Темний щільний пил огортає протозірки, що ще формуються, а новонароджена зірка (вгорі в центрі) викидає два величезні струмені молекулярного водню. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Явище, що рідко зустрічається — прелюдія до появи наднової зірки — над’яскрава масивна зірка типу Вольфа — Райє. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 14 березня 2023 року. Зірка WR 124 розташована від нас на відстані 15 000 світлових років у сузір'ї Стрільця і по масі в 30 разів перевершує Сонце. У міру того, як викинутий газ віддаляється від зірки й остигає, утворюється космічний пил, який світиться в інфрачервоному світлі, що виявляється телескопом. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Зображення туманності Кільце розкриває складність її структури у безпрецедентних деталях. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» у ближньому інфрачервоному діапазоні та опубліковано НАСА 21 серпня 2023 року. Фізичні особливості туманності вказують на наявність зірки-компаньйона, яка допомагає формувати ореол, відкинутий зіркою, що вмирає. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Частина туманності Оріона, відома як Смуга Оріона. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 26 червня 2023 року. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Крабоподібна туманність — залишки зірки, що вибухнула, на відстані 6 500 світлових років. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» і опублікованому НАСА 30 жовтня 2023 року. Фото: Reuters
«Джеймс Вебб» НАСА Фото 2023 рік
Щільно упаковане кульове скупчення, відоме як NGC 2210, розташоване у Великій Магеллановій Хмарі. Фотографію зроблено телескопом «Джеймс Вебб» та опубліковано НАСА 8 грудня 2023 року. Велика Магелланова Хмара розташована на відстані близько 157 000 світлових років від Землі і є так званою галактикою-супутником Чумацького Шляху, що означає, що дві галактики гравітаційно пов'язані. Фото: Reuters

Більше новин читайте на GreenPost.