Догори
Дати відгук

Порівняльний аналіз: галогенні фари vs. світлодіодні фари

Галогенні та світлодіодні фари – два найбільш поширені типи освітлювальних приладів для автомобілів.

3 хв на прочитання22 Лютого 2024, 22:00
Порівняльний аналіз: галогенні фари vs. світлодіодні фари Порівняльний аналіз: галогенні фари vs. світлодіодні фари
Поділитись:

Світлодіодні пристрої використовують напівпровідникові елементи, які випромінюють світло під час проходження електричного струму. Розглянемо, які краще купити галогенні фари чи світлодіодні. 

Переваги та недоліки галогенних і світлодіодних фар

Галогенні фари – один із найпоширеніших типів освітлення для автомобілів. Вони складаються з колби, всередині якої знаходиться вольфрамова нитка, електроди та група контактів. У колбі також присутні пари галогену - брому або йоду, які підвищують температуру та світловіддачу нитки розжарювання. 

Переваги галогенних фар:

  • висока яскравість та якість світла, близька до природного;
  • низька вартість порівняно з іншими типами фар;
  • тривалий термін служби;
  • широкий асортимент розмірів, форм та колірних температур;
  • легка заміна та установка.

Недоліки галогенних фар:

  • велике енергоспоживання;
  • висока температура нагрівання;
  • вразливість для механічних впливів та перепадів напруги;
  • можливе засліплення зустрічних водіїв при неправильному регулюванні фар.

Світлодіодні фари – сучасний тип освітлювальних приладів, які використовують світлодіоди як джерела світла. Світлодіоди – це напівпровідникові елементи, які випромінюють світло під час проходження через них електричного струму. 

Переваги світлодіодних (ЛЕД) фар:

  • висока ефективність;
  • довгий термін служби;
  • широкий діапазон колірної температури;
  • можливість регулювання яскравості;
  • рівномірний розподіл світла.

Основний недолік світлодіодних приладів – це їх ціна. 

Порівняємо два типа фар за основними характеристиками.

Ефективність освітлення

Галогенні фари мають меншу яскравість, але більшу інтенсивність, ніж світлодіодні. І навпаки. Це означає, що галогенні фари висвітлюють велику площу дороги, але слабше видно у темряві, а світлодіодні створюють більш контрастне та яскраве світло, але висвітлюють меншу площу.

Для порівняння: яскравість світла галогенних фар дорівнює 1550 Лм, світлодіодних – до 2000 Лм. Отже, купити світлодіодні фари вигідніше в плані забезпечення більш яскравого та рівного освітлення дороги, що підвищує безпеку водіння у темну пору доби.

Ще одним показником ефективності освітлення є кольорова температура: у галогенок 3300 К, у світлодіодів до 7000 К. Світлодіодні фари мають більш білий або синюватий відтінок, який ближче до природного денного світла. Це зменшує втомлюваність очей та дозволяє краще розрізняти кольори на дорозі.

Енергоефективність та споживання електроенергії

Галогенні фари мають низьку енергоефективність, оскільки більшість електричної енергії перетворюється на тепло, а не на світло. Світлодіодні фари, навпаки, мають високу енергоефективність, тому що вони випромінюють світло з меншою втратою тепла. 

За даними досліджень, світлодіодні фари споживають у середньому на 75% менше електроенергії, ніж галогенні.

Для порівняння: середня споживана потужність світлодіодних фар становить від 3 до 20 Вт, галогенних - від 35 до 55 Вт.

Тривалість служби та вартість утримання

Середня тривалість служби галогенної фари становить близько 500-1000 годин, тоді як світлодіодна може працювати до 50 000 годин, тому що не схильна до механічних пошкоджень і перегріву. 

Вартість утримання галогеном залежить від частоти заміни ламп та регулювання кута освітлення. Світлодіодні фари вимагають спеціальних блоків розпалювання та регулювання кута нахилу, що збільшує витрати на їх утримання. 

Виходячи з порівняння, можна зробити висновок, що світлодіодні фари мають більше переваг перед галогенними, але їх вибір залежить від особистих переваг та бюджету автовласника.

 

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Фото ілюстративне
Корупція у відновленні Донеччини: викрито розкрадання понад 140 млн грн на опаленні та воді
2 хв на прочитанняВчора
Фото: Державна прикордонна служба України
Прикордонники Чернівецького загону виявили велику партію акумуляторів для електромобілів
1 хв на прочитанняВчора
Реактор Окло. Фото: Роберт Д. Лосс/Університет Кертіна
Що відомо про природний ядерний реактор, що працював без участі людини
2 хв на прочитанняВчора
Сонячні панелі проти відключень: як стати енергонезалежним за допомогою акумуляторів
Сонячні панелі та блекаути: експерт пояснив, як досягти 100% енергонезалежності
1 хв на прочитанняВчора
Гроссі про ЗАЕС: навіть після миру станції знадобиться «особливий статус»
2 хв на прочитанняВчора
Оголошено конкурсний відбір на 4 посади незалежних членів Наглядової ради «Енергоатому»
1 хв на прочитанняВчора
Вже 33 країни приєдналися до Глобальної обіцянки потроїти ядерну енергетику до 2050 року
2 хв на прочитання26 Листопада 2025
У Варшаві хочуть заборонити пасажирам класти сумки та рюкзаки на сидіння у транспорті
1 хв на прочитання25 Листопада 2025
Більше з GreenPost