Догори
Дати відгук

Лондонські автобуси почнуть їздити на кавовій гущі

3 хв на прочитання24 Грудня 2019, 09:19
Поділитись:

В Лондоні запускається проєкт по переводу міських
автобусів на біопаливо, в основі якого лежить перероблена кавова гуща.

З 2020 року всі міські автобуси Лондона будуть з
нульовим шкідливим вихлопом в атмосферу. Простими словами, дизельні лондонські
автобуси замінять на електробуси.

А поки що, в перехідний період, дизельні автобуси
хочуть зробити максимально екологічно чистими. Для цієї мети їх збираються
заправляти біопаливом, в основі якого лежить кавова гуща.

Спеціальна технологія допомагає перетворити кавові
відходи, що збираються з заводів, кав’ярень та офісів, в стійке транспортне
паливо.

Лондонська компанія Bio-bean ще у 2013-му винайшла пальне
(індекс B20), в основі якого лежать масла з кавової гущі. Ці масла змішують з
іншими жирами і маслами, а потім додають в мінеральний дизель. У підсумку
виходить дизельне паливо, з 20-процентним вмістом біокомпонентів.

Величезний плюс кавового дизеля в тому, що автобуси
не доводиться модифіковувати - досить просто залити його в бак і їхати, так що
гроші платників податків ніхто не потривожить.

“У кавовій гущі надзвичайно багато енергії, – говорить 23-річний британець Артур Кей, - вдвічі більше, ніж у деревині. У Великобританії ринок біопалива швидко зростає завдяки зростанню цін на звичайне паливо та зростання усвідомлення громадян. Крім того, таке паливо дешевше за інші альтернативи, адже для його виробництва використовується те, що зазвичай викидають на смітник, – кав’ярні змушені сплачувати за вивіз сміття та кавових відходів на сміттєзвалища».

Читайте також: Ford робитиме автозапчастини з кавових відходів

Саме тому Кей заснував компанію Bio-Bean, яка
перетворює залишки кави Лондона на біопаливо та пелети. Зібравши відходи кави,
компанія звозить їх на місцевий завод для переробки, де їх сушать, віджимають
олію, а решту перетворюють на біо-палети, якими можна опалювати будинки. Олію
використовують як біопаливо для легкових машин, вантажівок та автобусів.

Артур Кей розповідає, що під час навчання в
університеті постійно пив каву для того, щоб справлятися з навантаженням. У
якийсь момент йому спало на думку, що кава має енергетичний потенціал не тільки
для вічно сонного студента, але й для двигунів внутрішнього згоряння.
Наполовину в жарт, наполовину всерйоз він почав експерименти в цій сфері, і в
підсумку його помітили в великому бізнесі.

Зараз кавові відходи для компанії поставляють
кав'ярні з усього Лондона і фабрики з виробництва кави, з якими вдалося
домовитися про співпрацю. Теоретично, якщо б вдалося зібрати всю макуху
Лондона, третина всіх його автобусів могла б їздити на паливі з кави. Компанія також
має на меті створити повністю замкнену модель переробки, постачаючи
електроенергію кав’ярням, які надають кавову гущу.

Bio-bean гарантує, що може переробити для паливних
цілей 50 тисяч тонн кавової гущі, що становить одну чверть усіх кавових
відходів міста за рік.

Планується, що перша партія біодизеля з кавової гущі для лондонських автобусів складе не менше 6000 літрів. Надалі Bio-bean збирається відійти у виробництві такого палива від сторонніх жирів і масел та використовувати тільки «чисте» з кави.

Читайте також: На американський ринок виходить кава з молекул

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Енерго
Уряд у Запоріжжі перевірив готовність до опалювального сезону 2025/2026
Підготовка до зими: у Запоріжжі провели засідання Антикризового енергетичного штабу
1 хв на прочитання2 години тому
Австрія програла суд ЄС щодо "зеленого" статусу газу та ядерної енергії
Європейський суд відхилив позов Австрії проти "зеленого" статусу газу та атомної енергетики
2 хв на прочитання6 годин тому
Фото ілюстративне
Банки профінансували відновлення енергетики на 27 млрд грн
1 хв на прочитанняВчора
Тарифи на світло 2025: нові ціни для електроопалення
Нові тарифи на світло: хто в Україні платитиме менше з 1 жовтня
1 хв на прочитанняВчора
Україна не має достатнього обсягу газу - голова Спілки споживачів комунальних послуг
1 хв на прочитання09 Вересня 2025
Експерт пояснив, чи готуватися українцям до тривалого відключення світла
1 хв на прочитання09 Вересня 2025
Гендиректор МАГАТЕ про ситуацію в Ірані та Україні: безпека на ЗАЕС залишається крихкою
3 хв на прочитання09 Вересня 2025
Дрова для опалення 2025: скільки коштує куб і як їх купити онлайн
2 хв на прочитання08 Вересня 2025