Хто старіє швидше: науковці розробили новий «молекулярний годинник старіння»

2 хв на прочитання28 Листопада 2022, 08:16

З віком у наших клітинах накопичуються різні молекулярні ушкодження, що сприяють загальному старінню організму та розвитку різних захворювань. У деяких людей ці молекулярні процеси перебігають інтенсивніше, ніж у інших. Такий стан зазвичай називають прискореним старінням. Про це розповідає лікар Олександра Литкіна.

Нарощування темпів старіння можна виявити ще до того, як виявляться його перші наслідки. Є компанії, які займаються розробкою моделей, що передбачають швидкість старіння. Ці дані можна використовувати для складання антивікової терапії.

Нещодавно колектив американських та китайських науковців із компанії Deep Longevity провів дослідження, яке показало, що будь-яка антивікова терапія має бути спрямована не лише на фізичне, а й на психічне здоров'я. Під час експерименту фахівці оцінювали вплив самотності, поганого сну та почуття незадоволеності на темпи старіння. У дослідженні брали участь майже 12 тисяч дорослих китайців. На основі їхніх результатів аналізів крові та біометричних даних науковці розробили новий «молекулярний годинник старіння».

У ході дослідження фахівці виявили ознаки прискореного старіння у людей з інсультом в анамнезі, захворюваннями печінки та легень, у курців, а також у людей, які перебувають у вразливому психічному стані. Найцікавіше, що особливо вразливими до передчасного старіння виявилися самотні та нещасні люди, які погано сплять. Вони старіють навіть швидше за курців. Інші фактори, пов'язані із прискоренням старіння, включають також проживання у сільській місцевості, що, ймовірно, пов'язане з низькою доступністю медичних послуг.

У результаті науковці зазначили, що психологічним аспектом старіння не можна нехтувати ні в дослідженнях, ні при створенні антивікової терапії. Психічні та психосоціальні стани є одними з найнадійніших маркерів здоров'я та якості життя, але в сучасній системі охорони здоров'я їх практично не враховують.

Також ми писали про пременопаузу та менопаузу: кардіолог розповідає, як зробити їх безпечними для здоров’я жінки.

Більше з розділу Здоров'я