- Головна
- Новини
- Еко
- Відходи & забруднення
- Coca-Cola - найбільший серед світових брендів забруднювач океану пластиком
Coca-Cola - найбільший серед світових брендів забруднювач океану пластиком
Рішенням для зменшення вражаючих розмірів забруднення є повернення до багаторазової упаковки.

Згідно з новим аналізом, опублікованим у середу неприбутковою організацією Oceana, до 2030 року продукція Coca-Cola щорічно становитиме близько 602 мільйонів кілограмів пластикових відходів, що потрапляють у світові океани та водні шляхи, повідомляє The Guardian.
Цієї кількості пластику достатньо, щоб наповнити шлунки 18 мільйонів китів.
Звіт з'явився на тлі зростаючих побоювань щодо ризиків для здоров'я людини, пов'язаних із поширенням мікропластику, який науковці все частіше пов'язують із розвитком раку, безпліддям та серцево-судинними захворюваннями.
«Coca-Cola є безумовно найбільшим виробником і продавцем напоїв у світі», — заявив Метт Літтлджон, керівник кампаній Oceana, спрямованих проти корпоративних забруднювачів. «Тому їхній вплив справді має значення, коли йдеться про вплив усього цього на океан».
Coca-Cola посідає перше місце серед світових брендів-забруднювачів пластиком, за нею йдуть PepsiCo, Nestlé, Danone та Altria, згідно з дослідженням 2024 року, опублікованим у Science Advances.
Оцінка Oceana базується на публічно представлених даних Coca-Cola про упаковку з 2018 по 2023 рік у поєднанні з прогнозами зростання продажів, що створює сценарій «звичайного бізнесу».
Результат: прогнозується, що використання пластику компанією перевищить 4,13 мільйона тонн на рік до 2030 року.
Для оцінки того, скільки цього пластику потрапить у водні екосистеми, дослідники застосували рецензований метод, розроблений міжнародною командою вчених і опублікований в академічному журналі Science у 2020 році, отримавши оцінку в 602 млн кг, що еквівалентно майже 220 млрд півлітрових пляшок.
На думку Oceana, рішенням для зменшення цієї вражаючої цифри є повернення до багаторазової упаковки – чи то у формі скляних пляшок, які можна використовувати повторно 50 разів, чи то товстіших пластикових контейнерів PET, розрахованих на 25 використань.
Сама Coca-Cola визнала у 2022 році, що багаторазова упаковка є «одним із найефективніших способів зменшення відходів» і взяла на себе зобов'язання досягти 25% такої упаковки до 2030 року.
Але ця обіцянка була тихо виключена з її останньої дорожньої карти сталого розвитку, опублікованої в грудні 2024 року.
Оновлені цілі компанії натомість зосереджені на збільшенні вмісту переробленої сировини в упаковці та підвищенні темпів збору – наголошуючи на значних труднощах у переробці пляшок із-під газованих напоїв та зміні споживацьких звичок.
Захисники довкілля давно попереджають про надмірну залежність від переробки, стверджуючи, що це часто служить для перекладання провини на споживачів, а не для вирішення кореня кризи.
«Переробка – це чудово, не зрозумійте мене неправильно», — сказав Літтлджон. «Але якщо ви збираєтеся використовувати перероблений пластик для виробництва ще більшої кількості одноразового пластику, це проблема».
Виробництво пластику спирається на нафту, що робить корпоративне використання пластику прямим фактором зміни клімату.
Втім, є підстави для надії: Coca-Cola вже керує масштабними системами багаторазового використання в кількох країнах, включаючи Бразилію, Німеччину, Нігерію і навіть частини Сполучених Штатів, такі як південний Техас.
«У них найбільша інфраструктура багаторазового використання серед усіх компаній з виробництва напоїв, і вони мають можливість розвивати її та показувати шлях для решти галузі», — зазначив Літтлджон.
У заяві для AFP представник Coca-Cola сказав, що хоча зусилля компанії наразі зосереджені на використанні більшої кількості перероблених матеріалів та вдосконаленні систем збору, «ми інвестували і залишаємося відданими розширенню наших варіантів багаторазової упаковки, і ця робота продовжуватиметься як частина нашої стратегії, орієнтованої на споживача».
Більше новин читайте на GreenPost.







