Чорнобиль отримав дивний логотип, який нагадує російський
До нового розпізнавального знаку Чорнобиля вже мають запитання екологи, активісти та просто небайдужі українці.
Неоднозначна ситуація сталася 19 лютого під час презентації логотипу бренду зони відчуження «Яким світ побачить Чорнобиль у 2064 році?».
Екологи, екоактивісти та звичайні українці. які цікавляться Чорнобильською зоною, звернули увагу, що новий логотип — «сніжинка» з чорною цяткою посередині — копіює російський.
Як мінімум непрофесійним вважає новий логотип і екологиня Ірина Чередніченко, яка раніше працювала в Державному агентстві України з управління зоною відчуження.
«Будь-який креатив повинен мати межі. Тим паче з темою світового масштабу і болю. І навіщо людям носити асоціацію із страшним реактором, що вибухнув і приніс стільки горя Україні та всьому світу, навіть як сувенірну продукцію на собі або в кишені», — написала екологиня.
Чередніченко також додала, що «сніжинка» із чорною цяткою, ймовірно, схематично зображує розпад транс-уранів.
До слова, екологиня теж звернула увагу на те, що новий символ ЧЗВ має вигляд сплагіаченого в російського телебачення.
«Навіщо Чорнобилю плагіат із центрального телебачення Росії? Я за чесний конкурс на найкращу концепцію створення бренду для туристично-наукового Чорнобиля», — додала Чередніченко.
Окрім здивування неоднозначним логотипом, користувачі в коментарях до відеотрансляції заходу вказали на реальні проблеми Чорнобильської зони, які потрібно вирішувати, щоб убезпечити людей і зберегти біорізноманіття.
«Відео красиве. Але, знаєте, логотип може і зникне назавжди у 2064 р., а от Чорнобиль — не зникне ніколи», — прокоментувала трансляцію Тетяна Вербицька.
«Коли будуть дороги? Хто буде чистити сніг там, де живуть самосели?», — риторично запитав користувач із ніком Леша Пушкин.
Екологічний експерт Олег Листопад вказав на ще одну невідповідність, на яку не звернули увагу автори й організатори презентації.
«Зона має дві різних ділянки — «промислову» і ЧБЗ. Тож треба два різних бренди. А ЧБЗ треба підпорядкувати Міндовкілля», — вважає експерт.
Нагадаємо, що презентація бренду ЧЗВ відбулася сьогодні, 19 лютого. В заході взяли участь перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Богдан Боруховський, заступник Голови Державного агентства України з управління зоною відчуження Максим Шевчук і голова Державного агентства розвитку туризму Мар’яна Олеськів.
GreenPost уже знайомив своїх читачів з аналітичним матеріалом Чи стане Чорнобильська зона безпечнішою через 10 років. У ньому йшлося про найголовніший «біль» ЧЗВ — забруднену радіонуклідами заплаву річки Прип'ять.