- Головна
- Новини
- Енерго
- Викопне паливо
- Чехія оголосила про повну незалежність від російської нафти, хоча «Дружба» залишиться заповненою
Чехія оголосила про повну незалежність від російської нафти, хоча «Дружба» залишиться заповненою
Може використовуватися в майбутньому для транспортування нафти з інших джерел, наприклад, України чи Казахстану.

Прем’єр-міністр Чехії Петр Фіала 17 квітня 2025 року заявив, що країна вперше за 60 років стала повністю незалежною від російської нафти, повідомляють České noviny. Це стало можливим завдяки модернізації Трансальпійського трубопроводу (TAL), який постачає нафту з італійського порту Трієст через Німеччину до Чехії. Проект TAL+ коштував приблизно 70 млн євро і був завершений у 2025 році, дозволивши Чехії отримувати до 8 млн т нафти щорічно з неросійських джерел — Каспійського регіону, Близького Сходу та Північної Африки.
«Ми зробили ще один крок до енергетичної незалежності. Росія більше не може шантажувати нас поставками енергоресурсів», — зазначив Фіала під час прес-конференції в Нелагозевесі, де розташована центральна нафтобаза Чехії. Перші збільшені партії нафти, зокрема норвезької, прибули 16 квітня 2025 року на нафтопереробний завод у Літвинові через трубопроводи TAL та IKL (Інґольштадт-Кралупи-Літвинов).
До цього часу Чехія значною мірою залежала від російської нафти, яка надходила через трубопровід «Дружба» з 1962 року. У 2024 році на неї припадало 42 % від загального імпорту нафти в країну. Європейський Союз заборонив більшу частину російського нафтового імпорту, зробивши виняток для «Дружби» через брак альтернатив для Чехії, але з березня 2025 року поставки з Росії припинилися через санкційні обмеження та проблеми з оплатою.
Крім нафти, Чехія також відмовилася від російського газу і планує до кінця 2025 року припинити використання російського урану на своїх атомних електростанціях у Дукованах і Темеліні. Генеральний директор компанії MERO ČR, яка керує чеськими трубопроводами, Ярослав Пантучек, зазначив, що «Дружба» залишиться заповненою і може використовуватися в майбутньому для транспортування нафти з інших джерел, наприклад, України чи Казахстану.
Більше новин читайте на GreenPost.







