Догори
Дати відгук

Бізнес та безбар'єрність в Україні: лише чверть компаній готові до змін

Масштабне дослідження OLX виявило реальний стан впровадження інклюзивних практик у малому та середньому бізнесі.

2 хв на прочитання15 Січня 2025, 19:05
Бізнес та безбар'єрність в Україні: лише чверть компаній готові до змін Бізнес та безбар'єрність в Україні: лише чверть компаній готові до змін
Поділитись:

Малий та середній бізнес, який формує основу української економіки, демонструє неоднозначне ставлення до впровадження практик інклюзивності та безбар'єрності. Згідно з дослідженням OLX, в якому взяли участь понад 1500 представників бізнесу, лише кожна четверта компанія планує впроваджувати відповідні практики.

Результати опитування показують, що більше половини компаній (50.67%) не впроваджують практики інклюзивності, а третина (33.94%) навіть не проводить комунікацій на цю тему з працівниками. Лише 14% бізнесів інвестують у створення безбар'єрного простору, і тільки 17.6% обізнані про існування державних програм компенсації витрат.

Серед учасників дослідження переважають ФОПи (54%) та юридичні особи (14%). Значна частина опитаних компаній (27%) має досвід роботи понад 10 років, тоді як 22% працюють менше року. Цікаво, що саме досвідчені компанії з 5-10-річним стажем частіше впроваджують практики безбар'єрності, а молодші бізнеси поки тільки планують такі зміни.

Щодо працевлаштування соціально вразливих груп, дослідження показало, що найчастіше роботу отримують особи віком 45-60 років, люди з інвалідністю та пенсіонери. Найменше представлені серед працівників студенти та особи зі статусом УБД.

Головними перешкодами для впровадження безбар'єрності підприємці називають економічну нестабільність, недовіру до державних ініціатив та відсутність розуміння економічної доцільності таких змін. Багато хто просто не знає, як правильно впроваджувати інклюзивні практики.

Водночас успішні приклади впровадження безбар'єрності демонструють, що це не лише соціальна відповідальність, але й конкурентна перевага. Підприємці відзначають зростання соціального капіталу своїх компаній та підвищення їх привабливості для клієнтів і партнерів. Особливо важливими виявилися особиста ініціатива керівництва, практичні кроки зі створення доступної інфраструктури та навчання персоналу.

Дослідження чітко показало, що український бізнес перебуває лише на початковому етапі впровадження інклюзивних практик. Попереду ще багато роботи для створення справді безбар'єрного середовища, але перші кроки вже зроблено.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото ілюстративне
Суд звільнив від покарання поліцейського, який визнав вину в угоні автомобіля
2 хв на прочитання11 хвилин тому
Гігієна без води: поради ЦГЗ щодо запасу води (13-15 л/добу на особу), використання антисептиків (60-80% спирту) та організації запасів засобів гігієни
Коли світла і води немає: підтримка особистої гігієни
2 хв на прочитання3 години тому
Фото: REUTERS/AAP/Jeremy Piper
Трагедія в Австралії: головний рабин Одеси звернувся до Прем’єр-міністра країни (документ)
1 хв на прочитанняВчора
Смерть 10-річної Майї в Ужгороді: мати засуджена до 5 років умовно за бездіяльність після жорстокого побиття вітчимом, який отримав довічне ув'язнення.
В Ужгороді засуджено матір за залишення 10-річної доньки у небезпеці після побиття вітчимом
1 хв на прочитання13 Грудня 2025
Матча чай для довгострокового здоров’я: профілактика, антиоксидантний захист та життєвий тонус
2 хв на прочитання13 Грудня 2025
День здоров’я без бар’єрів: що означає Всесвітній день загального медичного забезпечення
2 хв на прочитання12 Грудня 2025
Прокуратура розслідує інцидент в Києві як терористичний акт, що призвів до жертв
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Програма «Скринінг здоров’я 40+»: українці отримають 2000 грн на обстеження
2 хв на прочитання11 Грудня 2025