Догори
Дати відгук

Бізнес та безбар'єрність в Україні: лише чверть компаній готові до змін

Масштабне дослідження OLX виявило реальний стан впровадження інклюзивних практик у малому та середньому бізнесі.

2 хв на прочитання15 Січня 2025, 19:05
Бізнес та безбар'єрність в Україні: лише чверть компаній готові до змін Бізнес та безбар'єрність в Україні: лише чверть компаній готові до змін
Поділитись:

Малий та середній бізнес, який формує основу української економіки, демонструє неоднозначне ставлення до впровадження практик інклюзивності та безбар'єрності. Згідно з дослідженням OLX, в якому взяли участь понад 1500 представників бізнесу, лише кожна четверта компанія планує впроваджувати відповідні практики.

Результати опитування показують, що більше половини компаній (50.67%) не впроваджують практики інклюзивності, а третина (33.94%) навіть не проводить комунікацій на цю тему з працівниками. Лише 14% бізнесів інвестують у створення безбар'єрного простору, і тільки 17.6% обізнані про існування державних програм компенсації витрат.

Серед учасників дослідження переважають ФОПи (54%) та юридичні особи (14%). Значна частина опитаних компаній (27%) має досвід роботи понад 10 років, тоді як 22% працюють менше року. Цікаво, що саме досвідчені компанії з 5-10-річним стажем частіше впроваджують практики безбар'єрності, а молодші бізнеси поки тільки планують такі зміни.

Щодо працевлаштування соціально вразливих груп, дослідження показало, що найчастіше роботу отримують особи віком 45-60 років, люди з інвалідністю та пенсіонери. Найменше представлені серед працівників студенти та особи зі статусом УБД.

Головними перешкодами для впровадження безбар'єрності підприємці називають економічну нестабільність, недовіру до державних ініціатив та відсутність розуміння економічної доцільності таких змін. Багато хто просто не знає, як правильно впроваджувати інклюзивні практики.

Водночас успішні приклади впровадження безбар'єрності демонструють, що це не лише соціальна відповідальність, але й конкурентна перевага. Підприємці відзначають зростання соціального капіталу своїх компаній та підвищення їх привабливості для клієнтів і партнерів. Особливо важливими виявилися особиста ініціатива керівництва, практичні кроки зі створення доступної інфраструктури та навчання персоналу.

Дослідження чітко показало, що український бізнес перебуває лише на початковому етапі впровадження інклюзивних практик. Попереду ще багато роботи для створення справді безбар'єрного середовища, але перші кроки вже зроблено.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з GreenPost
Аукціони риби для ЗСУ: Перевага українського виробника
Українська риба для ЗСУ: Перші аукціони на Prozorro
3 хв на прочитання37 хвилин тому
Хмельницька АЕС. Фото: Anatolii Stepanov/AFP/Getty Images
Болгарія передумала продавати Україні ядерні реактори для ХАЕС — чому так сталось і чи справді це лише на краще
7 хв на прочитаннягодина тому
Фінансування "Нафтогазу": чи допоможе Єврокомісія? Фото: pixabay
Ресурс державних гарантій для "Нафтогазу" вичерпано - чи допоможе Єврокомісія
3 хв на прочитання2 години тому
Перша віцепрем’єр-міністерка – міністерка економіки України Юлія Свириденко
Україна та США підписали меморандум про фіналізацію угоди щодо корисних копалин
1 хв на прочитання3 години тому
Після Великодня: як правильно утилізувати святкове сміття і не нашкодити довкіллю
3 хв на прочитання4 години тому
Як приготувати варення з кульбаби: простий рецепт «сонячного меду»
3 хв на прочитання5 годин тому
Астрономи виявили нові докази позаземного життя: чи наближаємося ми до відкриття?
2 хв на прочитання6 годин тому
Тренд 2025 року — сад із польовими квітами, який потребує мінімального догляду
4 хв на прочитання11 годин тому