Безін'єкційні вакцини: нова розробка науковців істотно знижує ризик розвитку побічних ефектів і здешевлює щеплення

Зокрема цей метод вакцинації відкриває широкі можливості застосування ДНК-вакцин.

2 хв на прочитання06 Березня 2024, 01:21
Фото ілюстративне Фото ілюстративне

Науковці з Оксфордського університету розробили безголковий метод вакцинації. Інноваційний спосіб дозволяє робити щеплення без використання шприців і голок. Препарат потрапляє в організм пацієнта за допомогою ультразвукових хвиль. Про це розповідає лікар Олександра Литкіна.

Для початку команда вчених змішала молекули препарату, що вводиться, з крихітними білками. Далі методику випробували на мишах, піддавши їх впливу ультразвуку на півтори хвилини. Вакцина проникла у верхні шари шкіри, де білки викликали утворення бульбашок, наповнених препаратом. Потрапивши під шкіру, під впливом того ж ультразвуку ці бульбашки «вибухають», що дозволяє молекулам препарату пробити клітинну мембрану та потрапити безпосередньо в клітини.

У ході такого ультразвукового щеплення в організм потрапляє в сотні разів менше препарату, ніж при звичайній ін'єкції. Це істотно знижує ризик розвитку побічних ефектів і заразом спрощує медичну логістику, роблячи вакцинацію дешевшою. При цьому ефективність такого щеплення, судячи з попередніх результатів, може бути навіть вищою, оскільки імунна відповідь щепленого таким способом організму найчастіше виявляється більш вираженою — захист від інфекції триває довше.

Крім того, цей метод вакцинації відкриває широкі можливості застосування ДНК-вакцин, які наразі перебувають у стадії розробки, оскільки вимагають потрапляння препарату якомога ближче до клітинного ядра. Випробування ультразвукової вакцини за участю людей можуть розпочатися вже наступного року. Це велике досягнення, тому що, згідно з дослідженням науковців Університету Торонто 2/3 дітей та ¼ дорослих ставляться до голок боязко та напружено. Від 5 до 10 % населення планети відчуває при думці про медичний шприц сильний страх і тривогу.

Більше новин читайте на GreenPost.