«Ефект фламінго» в управлінні національним природним парком
Дивна ситуація. Є територія - майже 10 тисяч гектар. Є штат - майже 60 осіб. Є адмінкорпус, транспорт та відданий «за просто так» колишній піонерський табір – він же візит-центр.
Здавалося б, живи, радій та розвивайся. Однак все завмерло. За останній рік складається враження, що парк готують до ліквідації або просто керманичі не знають як керувати.
Туристів немає – аж 8 екскурсій в рік. Наука на межі: «птахи летять стабільно» і «видри корелюють» ...
Занепад Ічнянського національного природного парку - результат «прозорих конкурсів», коли «проХфесіонали» тягнуть таких же «проХфесіоналів». Тільки не треба говорити, що так живе вся країна або стогнати, що немає грошей. Якщо нічого не робити - вони і не з'являться.
Для того, що б трохи «підбадьорити» ситуацію і отримати певний обсяг інформації, написав штук 30 інформаційних запитів - у парк і в міністерство екології (для контролю).
Майже ні на один з них по суті не відповіли, але суть не в цьому. Головне, щоб результати були.
А взагалі чи може бути така форма управління об'єктом ПЗФ, коли небайдужі громадяни, пишуть рекомендації, байдужим директорам?
От вирішив спробувати! Кожного місяця буду писати рекомендації парку з копією до мінприроди - для контролю.
Адже унікальні території потрібно берегти, розвивати і вивчати. На території Ічнянського природного парку таки є що і де подивитися та цікаво провести час.
Яструбину сову, наприклад, я спостерігав і навіть сфотографував тут)

І про фламінго. Ще недавно, ніхто не міг припустити, що в Україні вони можуть гніздитися, а тепер ось скільки фотографій в мережі.
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯНИНА-РЕКОМЕНДАЦІЯ
З метою підвищення громадської обізнаності та природоохоронного статусу Ічнянського НПП серед місцевого населення та приїзджих вважаю за доцільне в червні:
1.Визначити місця стоянок автомобілей на території парку .
- Не допускати хаотичного розміщення та їзди автівок по території парку.
- Забезпечити чергування у вихідні дні та чергування на пожежнонебезпечний період.
- Розмістити інформацію про парк на дошках оголошень в сільрадах, біля магазинів та на поштах.
- В інформацію про парк надати короткі відомості про парк, карту з функціональними зонами, телефон чергового.
- Розробити пакети для спонсорів на 30 тисяч грн, 60 тисяч грн та 100 тисяч грн.
7.Розробити пропозиції для спонсорів, для фінансування.
- Регулярно (два рази та тиждень) поновляти сторінку парку та сайт актуальною інформацією.
- Визначти межі парку на місцевості.
- Визначити кількість інформаційних табличок, необхідних для встановлення на в’їздах в парк.
- Розробити картку цікавих місць, туристичних маршрутів, кемпінгів Ічнянського НПП з описом і jps-привязками та вивісити її на сайті парку.
- Запустити візит-цент парку, підготувати пропозиції для туристів, по відвідуванню парку та оренді туристичного спорядження.



