Догори
Дати відгук

Включно з бабками й ґедзями: майже чверть усіх прісноводних тварин перебуває під загрозою зникнення — дослідження

Із 1500 року зникло 178 видів тварин, 89 з яких вважаються вимерлими.

2 хв на прочитання10 Січня 2025, 18:06
Зображення згенеровано ШІ Зображення згенеровано ШІ
Поділитись:

Дослідницька група під керівництвом Міжнародного союзу охорони природи (МСОП) проаналізувала дані про близько 23 500 видів, занесених до Червоної книги МСОП, і опублікувала результати в журналі Nature. Результати показують, що близько 24 % усіх прісноводних тварин перебувають під загрозою зникнення. Про це розповідає Die Zeit.

Прісна вода є середовищем існування близько 10 % усіх видів тварин. Водойми включають річки, озера, карстові й інші джерела, а також оази. Тут мешкають риби, ракоподібні та бабки. Досі прісноводні тварини рідко ставали об'єктом досліджень біорізноманіття.

Тепер дослідницька група під керівництвом Кетрін Сайєр із МСОП оцінила ризик вимирання прісноводних тварин і проаналізувала причини цього. Група головоногих ракоподібних, до якої належать краби, раки та креветки, перебуває під найбільшою загрозою зникнення. 30 % усіх пов'язаних з ними видів перебувають під загрозою зникнення. У випадку прісноводних риб — 26 %, а у випадку одонатів — бабок і ґедзів — 16 %.

Забруднення довкілля є причиною загрози для 54 % видів, що перебувають під загрозою зникнення. 39 % видів постраждали від дамб і водозабору, а 37 % — від змін у землекористуванні та пов'язаних з ними наслідків, таких як сільське господарство. Інвазивні види та хвороби становлять загрозу для 28 % видів. Згідно з даними, деякі види перебувають під загрозою з кількох причин одночасно. Наприклад, деякі види риб страждають як від надмірного вилову, так і від дамб, які перекривають шляхи міграції.

Дослідження також показало, що з 1500 року зникло 178 видів тварин, 89 з яких вважаються вимерлими, причому достеменно відомо, що вони вимерли. 11 видів зараз існують лише в неволі. На думку дослідників, існує нагальна потреба вжити заходів для запобігання подальшим втратам видів. Відсутність даних про стан і розподіл прісноводного біорізноманіття більше не може слугувати виправданням бездіяльності, зазначає дослідницька група.

Більше новин читайте на GreenPost.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Еко
Масова загибель риби у річці Кам’янка в Житомирі
Екологічна надзвичайна подія в Житомирі: у річці Кам'янка через скиди стічних вод загинуло понад тисячу рибин
1 хв на прочитання6 годин тому
Прогноз погоди на зиму 2026/2027 в Україні
Відлиги, ожеледь і короткі заморозки: чим здивує українців майбутній зимовий сезон
1 хв на прочитання9 годин тому
З 15 серпня на Одещині забороняють вилов раків.
На Одещині та в більшості регіонів України впроваджують заборону на вилов раків
2 хв на прочитання10 годин тому
У Болгарії на дні Дунаю відкрилися залишки давньоримського Костянтинівського мосту
У Болгарії через обмілення річки виявили залишки мосту IV століття
1 хв на прочитання12 годин тому
День Федора та Василя: чому 11 серпня турбуються про худобу
2 хв на прочитання15 годин тому
Чому вода у Шацьких озерах відступає від берегів
1 хв на прочитанняВчора
Столітні велетні з Америки: як на Рахівщині прижилися справжні «мамонтові дерева»
1 хв на прочитанняВчора
Екологічна надзвичайна подія: у річці Мика загинуло понад 1,3 тисячі рибин
1 хв на прочитанняВчора
Більше з GreenPost
День жалоби у Запорізькій області 12 серпня
У Запорізькій області оголосили День жалоби за загиблими від російського обстрілу
1 хв на прочитання2 години тому
Фото ілюстративне
Верховний Суд заборонив чиновникам забирати пільги у травмованих військовослужбовців
2 хв на прочитання3 години тому
Фото: Clutch.ua
Коридор затемнень (12–28 серпня): як пережити період трансформацій та зберегти гармонію
3 хв на прочитання4 години тому
У Мукачеві другу добу гасять пожежу на сміттєзвалищі
У Мукачеві другу добу триває гасіння пожежі на полігоні ТПВ
1 хв на прочитання5 годин тому
Трагедія в Запоріжжі: через балістичний удар РФ повністю зупинився комбінат «Запоріжсталь»
1 хв на прочитання7 годин тому
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитання9 годин тому
Свято безумовної любові: історія, значення та традиції Дня синів і дочок
2 хв на прочитання14 годин тому
Кінетичний пісок: від шведського винайдення до улюбленої іграшки мільйонів дітей та дорослих
2 хв на прочитання17 годин тому