Вчені пояснили, чому щоденна зарядка захищає серце від інфаркту

Низький рівень фізичної активності вважається однією з причин збільшення кількості серцевих нападів.

2 хв на прочитання05 Липня 2021, 06:52
Фото:
Луцька міська рада Фото: Луцька міська рада

Всього 20 хвилин зарядки в день діють на організм людини подібно потужному антиоксиданту, що захищає серце, кістки та м'язи від пошкоджень і помітно знижує шанси на розвиток цілого ряду хвороб, заявляють медики у статті, опублікованій у журналі Brain, Behavior and Immunity, пише storinka.com.ua.

«Щоразу, коли ми займаємося зарядкою, наше тіло отримує безліч плюсів, у тому числі на рівні імунної системи. Ми давно знали про те, що вправи діють на організм як протизапальний засіб, однак те, як і чому це відбувається, зрозуміло не було», — говорить Сьюзі Хун (Suzi Hong) з університету Каліфорнії в Сан-Дієго (США).

Лікарі кажуть, що низький рівень фізичної активності вважається однією з причин збільшення кількості серцевих нападів, інфарктів, інсультів, проблем із кістками в літньому віці та цілого ряду інших проблем і хвороб, пов'язаних із накопиченням в організмі холестерину та інших шкідливих речовин, або розвитком хронічних запалень.

Як показують спостереження вчених, навіть незначне підвищення рівня фізичних навантажень фактично в рази знижує шанси розвитку інфаркту та інших проблем із серцем і судинами.

Хун і її колеги вирішили з'ясувати, що відбувається всередині організму в той момент, коли людина робить зарядку, і як швидко вона викликає позитивні зміни в роботі мускулатури, серцево-судинної системи, мозку та інших органів. Для цього вчені зібрали групу із 47 добровольців, яких попросили зробити коротку пробіжку, здавши кров до та після.

Порівнявши білковий і гормональний фон, вчені склали список сигнальних речовин і білків, концентрація яких змінилася після бігу. Наприклад, на 5 % знизилася концентрація білка TNF-альфа, який керує реакцією організму на атаки мікробів і ракові пухлини.

Його потрапляння у тканини змушує імунні клітини виділяти так звані інтерлейкіни, сигнальні речовини, що відповідають за розвиток запальної реакції. Відповідно, зниження концентрації TNF-альфа призводить до зниження інтенсивності запалень і діє на організм так само, як протизапальні препарати й антиоксиданти.

«Наше дослідження показує, що вправи зовсім не мають бути виснажливими, щоб отримати цей протизапальний ефект. Всього 20 хвилин зарядки, в тому числі прогулянок, має вистачити для максимального результату. Уявлення про те, що потрібно займатися спортом до знемоги, відлякує багатьох людей, які страждають від хронічних запалень і пов'язаних із ними болями, і такі прості вправи якраз підуть їм на користь», — робить висновок Хун.

Нагадаємо, що три вправи у постелі допоможуть перемкнутися із сонного розслаблення в тонус.

Більше з GreenPost