Вчені дізнались що робить наш мозок, коли ми спимо

Мозок думає про перемоги

2 хв на прочитання20 Липня 2021, 23:50
Фото:
Liga.Life - LIGA.net Фото: Liga.Life - LIGA.net

Під час глибокої фази сну мозок оцінює і відбирає спогади - відбувається сортування інформації, отриманої протягом дня.  Про це пише Nature Communications

Особливо мозок приділяє увагу подіям, які пов'язані з перемогою або отриманням нагороди.

Такий секрет мозку розгадали вчені з Женевського університету у Швейцарії. Вони зуміли це дізнатися завдяки функціональній магнітно-резонансній томографії (фМРТ) і електроенцефалографії (ЕЕГ). Так вдалося довести, що сортування інформації, отриманої протягом дня, відбувається під час фази глибокого сну.

"Щоб з'ясувати, які області мозку активуються під час сну і як ці області дозволяють закріпити пам'ять, ми розробили декодер, здатний розшифровувати активність мозку в глибокій фазі сну і показати, чому вона відповідає. Зокрема, ми хотіли подивитися, якою мірою позитивні емоції відіграють роль в запам'ятовуванні", – пояснил співавтор дослідження Вірджіні Стерпеніч.

Під час дослідження вчені запропонували групі людей зіграти у дві гри: в одній потрібно було вийти з лабіринту, в другій – вгадувати людей. У цей час активність мозку учасників сканували за допомогою МРТ. Такі ігри вибрали через те, що вони активують різні ділянки мозку і їх легше розрізнити на МРТ-знімках.

• Окрім цього, вчені сфальсифікували результати (одна половина учасників виграла в першій грі, інша – у другій). Це для того, щоб мозок асоціював виграну гру з позитивними емоціями.
  • Після цього добровольці спали 1 – 2 години, а і їхню мозкову активність записували повторно.
  • Потім дослідники об'єднали показники ЕЕГ, яка вимірює стан сну, і функціональної МРТ, яка фотографує активність мозку кожні дві секунди.
  • За допомогою "нейронального декодера" вони визначили, чи проявляється активність мозку, яка спостерігається в період гри, мимовільно під час нічного відпочинку.

Виявилось, що при глибокій фазі сну моделі активації мозку схожі на ті, які записували під час ігор. При цьому мозок в основному "думав" про перемоги.

Через два дні добровольцям запропонували пройти тест на пам'ять, пов'язаний з тими ж іграми. Під час сну знову активізувалося більше областей мозку, пов'язаних з грою, в якій учасники перемогли. Таки чином науковці продемонстрували, що у сні частіше активується пам'ять про перемоги й нагороди.

Нагадаємо три поради як засинати швидше.