Дедалі більше людей у всьому світі відмовляються від перегляду новин, скаржачись на нудьгу та депресію. Це випливає з оприлюднених у понеділок, 17 червня, результатів дослідження Digital News Report 2024, проведеного Інститутом вивчення журналістики Рейтер Оксфордського університету (Reuters Institute for the Study of Journalism), розповідає Deutsche Welle.
Згідно з результатами опитування, проведеного в січні-лютому в 47 країнах, четверо з десяти респондентів (39 %) свідомо уникають перегляду новин. Це на 10 % більше, ніж 2017 року. На думку авторів дослідження, бажання людей відсторонитися від новин може бути пов'язане з війнами в Україні та на Близькому Сході.
У звіті констатується, що наразі прагнення людей уникати новин перебуває на рекордно високому рівні. Електоральні процеси у низці країн, включаючи США, підвищили цікавість до новин у цих країнах, але загальна тенденція до спаду зберігає стійкість. Частка вкрай уважно стежать за новинами, з 2017 року скоротилася загалом у світі з 63 до 47 %. У Великій Британії цікавість до новин знизилася з 2015 року майже вдвічі.
«Очевидно, що останніми роками новинний порядок був особливо складним. Була пандемія, війни, так що відчувати відторгнення до новин — цілком природна реакція для людей, чи то для захисту свого психічного здоров'я, чи просто для того, щоби продовжувати жити далі», — сказав один із авторів доповіді Нік Ньюман.
За останнє десятиліття аудиторія традиційних джерел новин, таких як телебачення та друковані видання різко скоротилася. Молоді люди вважають за краще дізнаватися про новини в інтернеті або через соцмережі. У Великій Британії майже три чверті опитаних (73 %) заявили, що отримують новини онлайн, 50 % — з телебачення й усього 14 % — з друкованих ЗМІ, випливає з результатів дослідження.
Найважливішою соціальною платформою для отримання новин залишається Facebook, хоча її популярність останнім часом знижується. YouTube та WhatsApp теж залишаються важливими джерелами новин, тоді як TikTok переживає підйом — за своєю популярністю ця платформа вперше обігнала X (колишній Twitter). Серед 18-24-річних у всьому світі показник TikTok ще вищий — 23 %.
Відео-формат стає дедалі важливішим джерелом отримання новин в інтернеті, особливо серед молоді, зазначають автори доповіді. При цьому найбільшою привабливістю користуються короткі відеоролики новин — саме таким віддає перевагу TikTok.
«Користувачі обирають відео, тому що воно просте у використанні і надає широкий спектр актуального та захоплюючого контенту», — пояснив Нік Ньюман.
Більше новин читайте на GreenPost.