- Головна
- Новини
- Агро
- С/Г продукція
- Ціни на молочку "пішли" вгору - Асоціація виробників молока
Ціни на молочку "пішли" вгору - Асоціація виробників молока
У зв’язку із припиненням роботи дрібних торгівельних мереж та продовольчих ринків в рамках введення загальнодержавної надзвичайної ситуації для подолання пандемії COVID-19, ціни на продовольство у другій половині березня почали ажіотажно зростати
Асоціація виробників молока констатує факт подорожчання молочної продукції на полицях магазинів. Зокрема, йдеться про зростання цін у березні на молоко, масло, тверді сири, кисломолочні сири, сметану.
Відповідно до власного моніторингу, в асоціації говорять, що середня ціна на молоко питне 2,5% жирності у березні склала 28,45 грн./кг, що на 4,7% вище, ніж у березні минулого року. За перший квартал нового року вона зросла на 1%, порівняно з цінами на кінець минулого року.
Зросла ціна і на масло. Так, ціна на масло вершкове у березні склала 225,39 грн/кг. Вона виявилася на 8,7% вищою, ніж у минулому році. У новому ж році ціни продовжили зростати і на даний час вони на 1,5% вищі, ніж у грудні 2019 року.
Виробники молочної продукції звертають увагу на здорожчення вітчизняних твердих сирів. Так, сир «Російський» в кінці березня коштував 223,62 грн/кг, що на 8,6% вище за минулорічні ціни, та на 3%, ніж на кінець року. Сир кисломолочний коштує 137,8 грн/кг, а це майже на 7% дорожче за минулорічний період та на 1,4% від початку року.
Сметана (15%) також додала в ціні на 7% і на кінець березня коштувала 72,02 грн/кг, хоча зростання впродовж першого кварталу було мінімальним ― 0,4%.
Найменше зростала ціна на йогурти (питні) ― 0,9% впродовж року та навіть зменшилась на 1,5% упродовж першого кварталу 2020 року. Середня ціна на питні йогурти на кінець березня склала 61,64 грн/кг.
В асоціації зауважують, що ціни на продовольство почали зростати у зв’язку із припиненням роботи дрібних торгівельних мереж та продовольчих ринків в рамках введення загальнодержавної надзвичайної ситуації для подолання пандемії COVID-19. Особливо це стало помітно у другій половині березня, що викликало підозри в Антимонопольного Комітету. Торгові мережі обґрунтували це посиленням попиту на окремі молочні продукти та додатковими витратами мереж через заходи біобезпеки. Тим не менше, після проведення АМКУ перевірок, а також вжитих заходів ціни в останній тиждень березня почали знижуватися.
Відзначимо, у ФАО заявили про те, що з поширенням вірусу і зростанням числа хворих, а також заходів, спрямованих на стримування поширення вірусу, в найближчі кілька тижнів і місяців глобальна система продовольства на всіх рівнях буде піддаватися безлічі випробувань і навантажень.