- Головна
- Новини
- Здоров'я
- #Коронавірус 2019-nCoV
- Столична влада не знає, як зупинити транспортний колапс
Столична влада не знає, як зупинити транспортний колапс
Про це розповіли у КМДА
Обмеження кількості пасажирів у громадському транспорті лише сидячими місцями – рішення правильне з погляду епідеміології, але провальне з погляду транспортного планування. Адже з відновленням економічної активності пасажиропотік поступово відновлюється до своїх до карантинних показників. Тому логічно, що для перевезення тієї самої кількості людей знадобиться більша кількість транспорту. А це своєю чергою спричинить додаткові затори. Як київська влада збирається запобігти їх виникненню?
«Ніякого такого плану або спеціальних стратегій у нас немає», – відповів GreenPost Антон Єрофеєнко, начальник відділу пасажирських перевезень управління з питань організації дорожнього руху, паркування та пасажирських перевезень Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.
Столична влада просто керується розпорядженням Кабінету Міністрів, у якому чітко написано про обмеження кількості пасажирів у рухомому складі за кількістю сидячих місць. На маршрути випустили рухомий склад у повному обсязі – і «Київпастранс», і приватні перевізники. Відділ пасажирських перевезень вважає, що цього разом із працюючим метрополітеном достатньо. Хоча й розуміє, що «вимикання» громадського транспорту змусило багатьох киян пересісти на автівки, і тепер рівень автомобілізації може негативно позначитися на ситуації з заторами.
«Карантинні заходи – вони для того і карантинні заходи, щоб обмежувати якісь контакти з людьми, – говорить Антон Єрофеєнко. – Завжди доводиться чимось жертвувати. От узагалі не працювали підприємства – це ж теж збитки, жертви, можна так сказати. Ну так, люди пересіли на особистий транспорт, затори збільшуються, але в умовах карантину і поки діє розпорядження Кабінету Міністрів, ми просто по-іншому не можемо нічого зробити. Все, що від нас потрібно, ми максимально робимо: постійна, кожні 3 години, дезінфекція рухомого складу наземного транспорту, а в метрополітені – після проїзду кожного кола, всі в масках, контроль за цим здійснюється, поліція допомагає, муніципальна варта допомагає…»
Тобто столична влада діє за принципом «роби, що повинен, – і хай буде, що буде».
«Насправді це абсолютно нормальна ситуація для нас зараз, просто про це не говорять (тому, до речі, на цю тему дуже складно отримати будь-який коментар будь-якого чиновника: їм забороняють керівники щось говорити чи то про плани, чи про те, що й навіщо було зроблено, – говорить Дмитро Беспалов, член групи з планування та поліпшення міського трафіку – Kyiv Traffic Group. – Тому можу підтвердити: у нас немає проактивного планування. У кращому разі є такий реактивний кризовий менеджмент. Система прийняття рішень дуже тоталітарна: є головний чиновник, який приймає якесь рішення, спускає донизу, а інші його намагаються виконати. Думаю, що ми тут бачимо типовий приклад такої вертикалі. Найімовірніше, Антон Єрофеєнко просто виконує всі свої посадові інструкції. Він сумлінно працює за своїм регламентом, просто сам регламент дуже старий. Наше законодавство у цій сфері ще дуже радянське – тоді не було таких ситуацій, не було заторів, перевантаженої мережі, перевантаженого громадського транспорту. Наші норми просто не готові до роботи в таких умовах».
Рецептів того, що можна зробити в цій ситуації, багато, однак для цього КМДА потрібно повністю переглянути підхід до транспортного планування – чого, зрозуміло, ніхто робити не буде.
Однак є й одна гарна новина: наразі самовільний транспортний колапс у Києві малоймовірний. Причин для цього є цілих дві.
Перша – те, що люди перерозподіляються під будь-яку транспортну модель, і вона врівноважується. Наприклад, якщо людина простояла годину на зупинці, щоб тільки сісти в транспорт, а на другий день це повторилося, то на третій день вона щось змінить: чи час виходу, чи логістику.
«І на цьому стоять усі чиновники: система здатна підлаштовуватися під будь-які, навіть найбезглуздіші, рішення», – говорить Дмитро Беспалов.
Друга причина, з якої не варто очікувати транспортного колапсу найближчим часом, – далеко не всі кияни дотримуються передбачених обмежень: якщо людина не має часу чекати, доки в транспорті з’являться вільні сидячі місця, вона просто ігнорує це і сідає в найближчий тролейбус/автобус/трамвай. І влада зазвичай дивиться на це крізь пальці, тому що не має важелів впливу на ситуацію.
Отже, поки що КМДА має час на вироблення комплексного підходу до вирішення транспортної проблеми у столиці. А те, що навряд чи вона цей час не змарнує, – вже інше питання.