Догори
Дати відгук

Столична влада не знає, як зупинити транспортний колапс

Про це розповіли у КМДА

4 хв на прочитання05 Червня 2020, 22:55
Поділитись:

Обмеження кількості пасажирів у громадському транспорті лише сидячими місцями – рішення правильне з погляду епідеміології, але провальне з погляду транспортного планування. Адже з відновленням економічної активності пасажиропотік поступово відновлюється до своїх до карантинних показників. Тому логічно, що для перевезення тієї самої кількості людей знадобиться більша кількість транспорту. А це своєю чергою спричинить додаткові затори. Як київська влада збирається запобігти їх виникненню?

«Ніякого такого плану або спеціальних стратегій у нас немає», – відповів GreenPost Антон Єрофеєнко, начальник відділу пасажирських перевезень управління з питань організації дорожнього руху, паркування та пасажирських перевезень Департаменту транспортної інфраструктури КМДА.

Столична влада просто керується розпорядженням Кабінету Міністрів, у якому чітко написано про обмеження кількості пасажирів у рухомому складі за кількістю сидячих місць. На маршрути випустили рухомий склад у повному обсязі – і «Київпастранс», і приватні перевізники. Відділ пасажирських перевезень вважає, що цього разом із працюючим метрополітеном достатньо. Хоча й розуміє, що «вимикання» громадського транспорту змусило багатьох киян пересісти на автівки, і тепер рівень автомобілізації може негативно позначитися на ситуації з заторами.

«Карантинні заходи – вони для того і карантинні заходи, щоб обмежувати якісь контакти з людьми, – говорить Антон Єрофеєнко. – Завжди доводиться чимось жертвувати. От узагалі не працювали підприємства – це ж теж збитки, жертви, можна так сказати. Ну так, люди пересіли на особистий транспорт, затори збільшуються, але в умовах карантину і поки діє розпорядження Кабінету Міністрів, ми просто по-іншому не можемо нічого зробити. Все, що від нас потрібно, ми максимально робимо: постійна, кожні 3 години, дезінфекція рухомого складу наземного транспорту, а в метрополітені – після проїзду кожного кола, всі в масках, контроль за цим здійснюється, поліція допомагає, муніципальна варта допомагає…»

Тобто столична влада діє за принципом «роби, що повинен, – і хай буде, що буде».

«Насправді це абсолютно нормальна ситуація для нас зараз, просто про це не говорять (тому, до речі, на цю тему дуже складно отримати будь-який коментар будь-якого чиновника: їм забороняють керівники щось говорити чи то про плани, чи про те, що й навіщо було зроблено, – говорить Дмитро Беспалов, член групи з планування та поліпшення міського трафіку – Kyiv Traffic Group. – Тому можу підтвердити: у нас немає проактивного планування. У кращому разі є такий реактивний кризовий менеджмент. Система прийняття рішень дуже тоталітарна: є головний чиновник, який приймає якесь рішення, спускає донизу, а інші його намагаються виконати. Думаю, що ми тут бачимо типовий приклад такої вертикалі. Найімовірніше, Антон Єрофеєнко просто виконує всі свої посадові інструкції. Він сумлінно працює за своїм регламентом, просто сам регламент дуже старий. Наше законодавство у цій сфері ще дуже радянське – тоді не було таких ситуацій, не було заторів, перевантаженої мережі, перевантаженого громадського транспорту. Наші норми просто не готові до роботи в таких умовах».

Рецептів того, що можна зробити в цій ситуації, багато, однак для цього КМДА потрібно повністю переглянути підхід до транспортного планування – чого, зрозуміло, ніхто робити не буде.

Світлина від Жені Кабанова.

Фото з соцмереж

Однак є й одна гарна новина: наразі самовільний транспортний колапс у Києві малоймовірний. Причин для цього є цілих дві.

Перша – те, що люди перерозподіляються під будь-яку транспортну модель, і вона врівноважується. Наприклад, якщо людина простояла годину на зупинці, щоб тільки сісти в транспорт, а на другий день це повторилося, то на третій день вона щось змінить: чи час виходу, чи логістику.

«І на цьому стоять усі чиновники: система здатна підлаштовуватися під будь-які, навіть найбезглуздіші, рішення», – говорить Дмитро Беспалов.

Друга причина, з якої не варто очікувати транспортного колапсу найближчим часом, – далеко не всі кияни дотримуються передбачених обмежень: якщо людина не має часу чекати, доки в транспорті з’являться вільні сидячі місця, вона просто ігнорує це і сідає в найближчий тролейбус/автобус/трамвай. І влада зазвичай дивиться на це крізь пальці, тому що не має важелів впливу на ситуацію.

Отже, поки що КМДА має час на вироблення комплексного підходу до вирішення транспортної проблеми у столиці. А те, що навряд чи вона цей час не змарнує, – вже інше питання.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Смерть 10-річної Майї в Ужгороді: мати засуджена до 5 років умовно за бездіяльність після жорстокого побиття вітчимом, який отримав довічне ув'язнення.
В Ужгороді засуджено матір за залишення 10-річної доньки у небезпеці після побиття вітчимом
1 хв на прочитання13 Грудня 2025
Матча чай для довгострокового здоров’я: профілактика, антиоксидантний захист та життєвий тонус
Матча чай для довгострокового здоров’я: профілактика, антиоксидантний захист та життєвий тонус
2 хв на прочитання13 Грудня 2025
Всесвітній день загального медичного забезпечення — що це за дата і чому відзначають 12 грудня
День здоров’я без бар’єрів: що означає Всесвітній день загального медичного забезпечення
2 хв на прочитання12 Грудня 2025
Фото: Київська міська прокуратура
Прокуратура розслідує інцидент в Києві як терористичний акт, що призвів до жертв
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Програма «Скринінг здоров’я 40+»: українці отримають 2000 грн на обстеження
2 хв на прочитання11 Грудня 2025
Столичні лікарі та реабілітологи отримають фінансову допомогу в межах міської програми
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Одеські митники виявили спробу ввезти в Україну лінію для виробництва цигарок
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Кличко затвердив разові виплати медикам Києва
1 хв на прочитання11 Грудня 2025
Більше з GreenPost
Інтерактивна екологічна карта: проєкт «EcoQuest» черкаських школярів
Інтерактивна екологічна карта: проєкт «EcoQuest» черкаських школярів
1 хв на прочитанняВчора
В Одесі запускають автобуси замість трамваїв через блекаут
В Одесі 15 грудня розширюють мережу соцавтобусів замість зупинених трамваїв і тролейбусів
1 хв на прочитанняВчора
Фото: Telegram / Володимир Зеленський
У Берліні стартували переговори Зеленського з американською стороною
1 хв на прочитанняВчора
В Одесі частково відновлено світло на об'єктах інфраструктури
Енергетики ДТЕК частково повернули світло об'єктам критичної інфраструктури Одеси
1 хв на прочитанняВчора
Посадовцям військової частини на Хмельниччині повідомлено про підозру за відправлення підлеглих на приватні заробітки
1 хв на прочитанняВчора
Норвегія презентувала інноваційний панорамний поїзд для спостереження за Північним сяйвом
1 хв на прочитанняВчора
Масштабний шторм у Сан-Паулу: 1,3 млн споживачів без світла та збитки у $290 млн
1 хв на прочитанняВчора
Інвестиційна привабливість Черкащини: маслосирзавод в Ірклієві виставили на аукціон
1 хв на прочитанняВчора