У Швейцарії на даху будівлі частотного перетворювача поблизу станції Цюріх-Зеєбах ввели в експлуатацію першу фотоелектричну установку, яка виробляє тяговий струм. Це перша подібна СЕС встановлена Федеральною залізницею Швейцарії (Schweizerische Bundesbahnen, SBB), пише Eco Town.
Фотоелектрична система на даху будівлі частотного перетворювача, на відміну від інших СЕС, виробляє залізничний, а не побутовий струм. Крім того, електрика подається у мережу через існуючий трансформатор і не потребує перетворення у залізничну. Пряма подача забезпечує ефективність понад 95%. Якщо електрика виробляється як побутовий струм, а потім перетворюється в залізничний струм, це призводить до втрат, а подача як і раніше досягає 85% ефективності.
Тяговий струм з частотою 16,7 Гц може подаватися безпосередньо і дуже ефективно у залізничну енергосистему.
Фотоелектрична установка в Цюріху-Зеєбах буде щорічно виробляти близько 130 000 кіловат-годин електроенергії, якої вистачить на 1,4 мільйона пасажиро-кілометрів(один пасажиро-кілометр дорівнює перевезенню пасажира більше одного кілометра).
Проєкт підтримується Федеральним управлінням транспорту в рамках Енергетичної стратегії 2050 року громадського транспорту.
SBB має багато відповідних площ для інших таких установок у Швейцарії.
Сьогодні на будівлях SBB вже встановлено загалом дванадцять фотоелектричних установок: на складах, сервісних установках або залізничних інженерних будівлях.
Через п'ять років Швейцарський оператор планує повністю перейти на тягову електрику, що отримується з відновлюваних джерел
SBB поставила за мету отримувати залізничну електроенергію виключно з відновлюваних джерел до 2025 року. Вже сьогодні близько 90% потреб в електроенергії залізничного оператора забезпечує гідроенергетика - і в більшості власні ГЕС. Гідроелектростанції SBB виробляють в основному "залізничний струм" з частотою 16,7 Гц. Але оскільки споживання ще не може бути покрито тільки електрикою від ГЕС, оператор змушений купувати побутову електроенергію з "національної мережі" з частотою 50 герц (Гц) і перетворювати її у залізничний струм за допомогою перетворювачів частоти.