Революційні кроки у виробництві акумуляторів для електромобілів від китайського гіганта
Під час стрес-тестів своїх натрій-іонних акумуляторів їх проколювали цвяхом або дрилем і навіть розрізали навпіл електропилою.

Китайський виробничий гігант CATL, найбільший постачальник акумуляторів для електромобілів у світі, заявив у понеділок про значні технологічні досягнення. Компанія розробила технології, які дозволять виробляти батареї, що будуть дешевші, легші, швидше заряджатимуться, матимуть більшу стійкість до низьких температур та забезпечать більший запас ходу, повідомляє The New York Times.
Більшість цих нововведень, широке впровадження яких очікується через кілька років, здатні зробити електромобілі більш конкурентоздатними за ціною та характеристиками у порівнянні з моделями, що працюють на бензині.
CATL (повна назва Contemporary Amperex Technology Company Ltd.) забезпечує третину світового виробництва акумуляторів для електрокарів та постачає свою продукцію 16 найбільшим автовиробникам світу, включаючи General Motors та шанхайський завод Tesla. Основними конкурентами компанії на світовому ринку є BYD у Шеньчжені, Китай, яка виробляє близько однієї шостої світових акумуляторів для електромобілів, переважно для власних автомобілів, а також південнокорейські та японські виробники батарей.
Керівники CATL виступили на пресконференції напередодні Шанхайського автосалону, що розпочинається в середу. Захід був організований у стилі презентації нової моделі автомобіля.
Акумулятори становлять щонайменше третину вартості електромобіля, що робить CATL ключовим гравцем у ланцюжку постачання електромобілів у Китаї та за його межами. Багато автовиробників з острахом спостерігають за тим, чи не спробує CATL колись створити власний автомобільний бренд, який може затьмарити їхні моделі.
Найбільшим сюрпризом від CATL став анонс допоміжних акумуляторів для електромобілів. Ці батареї розміщуватимуться в загальному просторі під днищем автомобілів, де зараз знаходиться лише одна велика батарея.
Допоміжний акумулятор стане першою комерційно доступною батареєю для електромобілів, в якій не використовуватиметься графіт в якості одного з полюсів, повідомили в CATL.
Видалення дорогого графіту зрештою здешевить виробництво батарей після початкових витрат та дозволить вмістити на 60 відсотків більше електроенергії в кожному кубічному дюймі батареї, зазначив Гао Хуань, головний технолог CATL з питань електромобілів у Китаї. Збільшена щільність енергії означає, що запас ходу автомобіля може бути більшим, або загальний розмір батареї може бути зменшений, звільняючи більше місця для пасажирського салону.
Друга батарея також забезпечить резервне живлення у випадку виникнення проблем з основною. Це стає особливо важливим у зв'язку з поширенням функцій автопілота, які потребують безперебійного електропостачання.
Оуян Чуїн, співпрезидент з досліджень та розробок CATL, заявив, що допоміжні батареї без графіту з'являться в автомобілях через два-три роки, а можливо, й раніше. Він відмовився назвати автовиробників, які першими почнуть їх використовувати.
Однак відмова від графіту має й недолік, тому CATL видалить його лише з допоміжних батарей. Акумулятори без графіту заряджаються повільніше і не можуть бути заряджені стільки ж разів, як звичайні батареї для електромобілів, перш ніж їх потрібно буде замінити. Допоміжні батареї призначені для менш частого використання, під час тривалих поїздок після того, як основна батарея розрядиться.
CATL, яка базується в Ніндзе, Китай, також повідомила про прогрес у швидкості заряджання основних акумуляторів. Компанія заявила, що її нова система дозволить електромобілю зарядитися настільки за п'ять хвилин, щоб проїхати 520 кілометрів, або 320 миль.
BYD та Huawei, китайський гігант електроніки, який відіграє все більшу роль у виробництві автозапчастин, також анонсували п'ятихвилинні системи заряджання, відомі як надшвидка зарядка.
CATL також повідомила, що почне продавати натрій-іонні акумулятори, які можуть зберігати понад 90 відсотків заряду навіть при температурі мінус 40 градусів Цельсія. Їх планують використовувати в легкових та вантажних автомобілях з двигунами внутрішнього згоряння. Автовиробники зможуть використовувати натрієві батареї для заміни звичайних свинцево-кислотних акумуляторів, які швидко розряджаються в холодну погоду, а також у деяких електромобілях.
Пан Оуян зазначив, що електроживлення цих натрієвих батарей буде сумісним з електричними системами існуючих бензинових автомобілів, але нові батареї можуть не підійти за розмірами.
CATL заявила, що першим замовником натрій-іонних акумуляторів стануть вантажні автомобілі від First Auto Works, автовиробника з Чанчуня, що на далекому північному сході Китаю, де температура часто опускається значно нижче нуля. Розробка натрій-іонних акумуляторів є пріоритетом для китайської індустрії електромобілів, оскільки в північних провінціях країни, що межують з Монголією та російською Сибіром, взимку панують сильні морози. В інтерв'ю минулої осені власники автомобілів в Урумчі, що на далекому північному заході Китаю, зазначали, що холодна погода є причиною, через яку вони не розглядають можливість придбання електромобілів.
Виробники акумуляторів працюють над натрій-іонними батареями вже багато років, але Сполучені Штати можуть мати довгострокову перевагу в цій технології. Майже всі відомі природні геологічні родовища кальцинованої соди, сировини для натрій-іонних акумуляторів, знаходяться в південно-західному Вайомінгу.
CATL продемонструвала відео стрес-тестів своїх натрій-іонних акумуляторів, під час яких їх проколювали цвяхом або дрилем і навіть розрізали навпіл електропилою, але вони не загорялися і не вибухали. Лише п'ять років тому CATL стверджувала, що випробування цвяхом є нереалістичними і що батареї не повинні їх витримувати.
Більше новин читайте на GreenPost.







