Німецькі вчені дослідили, кому загрожує важка форма COVID-19

Виявили у крові пацієнтів з COVID-19 ключовий індикатор, здатний заздалегідь попередити про потенційно тяжкий перебіг хвороби

2 хв на прочитання05 Грудня 2020, 22:11

Експерти, медики, науковці та потенційні пацієнти інфекційних відділень до цього часу не мали чіткої відповіді, чому люди настільки по-різному переносять коронавірус. Попри те, що є групи ризику та вікові особливості, пандемія показала, що перебіг хвороби залежить не тільки від цих двох чинників.

Тож чому більшість людей, які заразилися коронавірусом, переносять захворювання в легкій формі або безсимптомно, тоді як для деяких COVID-19 становить загрозу для життя, знають німецькі вчені.

Науковці виявили два типи кров'яних клітин, за наявності яких коронавірус має для пацієнта особливу небезпеку. Це дозволяє заздалегідь передбачити, як людина перенесе хворобу, пише  dw.com.

Фактор ризику - мегакаріоцити у крові

Команда вчених з низки німецьких і нідерландських університетів та дослідницьких інститутів виявили у крові пацієнтів з COVID-19 ключовий індикатор, здатний заздалегідь попередити про потенційно тяжкий перебіг хвороби.

Це мегакаріоцити - так звані клітини-попередниці тромбоцитів, які відіграють ключову роль у системі згортання крові. Мегакаріоцити зазвичай розташовані в кістковому мозку. Там вони трансформуються в тромбоцити, які потім потрапляють в кров.

Однак в деяких випадках мегакаріоцити мігрують в кров безпосередньо. Це може вказувати на те, що мегакаріоцити викликають надмірне згортання крові, що вкрай небезпечно

Другий фактор ризику - незрілі еритроцити

Крім того, дослідники виявили у зразках крові пацієнтів з COVID-19 велику кількість незрілих червоних кров'яних тілець - попередниць еритроцитів, які зазвичай також дозрівають в кістковому мозку.

Еритроцити відповідають за транспортування кисню від легенів до органів людини. Водночас велика кількість незрілих еритроцитів у крові вказує на брак кисню. Це - добре відома реакція організму, що виникає при важких легеневих захворюваннях.

Таким чином, виявлення двох типів незрілих тілець у крові може допомогти ще на ранньому етапі виявити ризик важкого перебігу хвороби і призначити пацієнтові, зараженому коронавірусом, відповідне лікування.

Відомо, корінь імбиру цінується в східній медицині як ліки від багатьох проблем здоров'я  вже багато століть. Сучасні вчені теж підтвердили користь спеції, що володіє унікальними властивостями.

Більше з GreenPost