Догори
Дати відгук

Нерегулярний режим сну руйнівно діє на серцеве здоров’я

Регулярний, якісний сон є основою серцево-судинного здоров’я, констатують вчені.

1 хв на прочитання20 Травня 2023, 22:45
Поділитись:

Журнал Американської кардіологічної асоціації опублікував результати дослідження, автори якого дійшли висновку, що нерегулярний режим сну пов’язаний із підвищеним ризиком атеросклерозу та руйнівно діє на здоров’я серцевої системи. Дослідники, що постають в Медичному центрі Університету Вандербільта, аналізували вплив сну на здоров’я 2032 осіб, учасників проекту MESA з вивчення атеросклерозу.

Вчені виявили, що у людей, які не стежили за регулярністю свого сну, або не мали можливості дотримуватися щодня один режим сну, спостерігалися підвищені відкладення кальцію в коронарних артеріях, а також більша кількість атеросклеротичних бляшок у сонних артеріях. В цілому їм був притаманний тяжчий атеросклероз, що означав велику жорсткість і звуження кровоносних судин.

Коментуючи результати, автори роботи зазначили, що для зниження ризику серцево-судинних захворювань важливо практикувати регулярні звички сну та дотримуватись послідовного режиму засинання та пробудження. Науковці підкреслили: для збереження серцевого здоров’я важливо підтримувати циркадні ритми організму без різких зсувів.

«Майже всі основні серцево-судинні функції, включаючи частоту серцевих скорочень, артеріальний тиск, тонус судин та функції ендотелію, регулюються генами циркадного годинника. Порушення або усунення циркадних ритмів може порушити їх, що веде до хронічного запалення, змін у метаболізмі глюкози, підвищеної активації симпатичної нервової системи та підвищення артеріального тиску, збільшуючи ризик атеросклерозу», – заявили дослідники.

Читайте GreenPost у Facebook. Підписуйтесь на нас у Telegram.

Більше з розділу Здоров'я
Фото: AP
Дональд Трамп блокує федеральне фінансування процедур зміни статі для неповнолітніх у США
1 хв на прочитання2 години тому
Як подолати захитування в транспорті
Як позбутися нудоти та дискомфорту під час тривалих поїздок
2 хв на прочитання9 годин тому
День середньої дитини 12 серпня: історія, синдром середньої дитини та факти
Світло на «невидиму» дитину: чому 12 серпня відзначають День середньої дитини
2 хв на прочитання12 годин тому
ФОТО: ілюстративне
Корисні альтернативи ранковій каві, які допоможуть прокинутися м'яко без шкоди для шлунку
1 хв на прочитання13 годин тому
Науковці довели користь 10-хвилинних прогулянок після їжі для профілактики діабету
1 хв на прочитанняВчора
Свято безумовної любові: історія, значення та традиції Дня синів і дочок
2 хв на прочитанняВчора
Кінетичний пісок: від шведського винайдення до улюбленої іграшки мільйонів дітей та дорослих
2 хв на прочитанняВчора
В Одесі трьох лікарів викрили на продажу фіктивної інвалідності за $7500
1 хв на прочитання10 Серпня 2026
Більше з GreenPost
Фото: Державна екологічна інспекція Поліського округу
Паркани біля самої води: Житомирський суд відкрив провадження щодо обмеження доступу громадян до Тетерева
2 хв на прочитання4 години тому
Озеро Синевир. Фото: naumenkophotographer.com.ua
Куди поїхати у відпустку наприкінці серпня в Україні: ТОП-5 напрямків для перезавантаження
3 хв на прочитання4 години тому
Фото: Борщагівська сільська рада / Facebook
Поліція відкрила кримінальне провадження через масштабне забруднення водойм на Київщині
1 хв на прочитання6 годин тому
Оштрафовано аграрія за спалювання стерні у Баштанському районі
Екоінспектори оштрафували аграрія за випалювання стерні на полі
1 хв на прочитання7 годин тому
Метеоролог спрогнозував відчутне падіння температури в українських регіонах
1 хв на прочитання8 годин тому
Масовий мор риби на Київщині: експертка пояснила причини забруднення та застерегла від небезпеки
2 хв на прочитання10 годин тому
Розлив пального у Бузькому лимані: після удару дрона зафіксували екологічні збитки
1 хв на прочитання11 годин тому
Бджоловод поділився простими способами перевірки натуральності меду під час купівлі
2 хв на прочитання14 годин тому